عبدالرضا باقری روز سه شنبه در حاشیه آئین رونمایی از سه دستاورد جدید علمی پژوهشگاه مواد و انرژی ایران مستقر در مشکین دشت استان البرز افزود:  یکی از موضوعات مهم این است که امروز در شرایط تحریم بتوانیم از ظرفیت‌ دانشگاه‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی و تولیدی کشور استفاده کنیم و این امر مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری است. 

قائم مقام وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری ادامه داد: تحریم‌ها فرصتی را پیش آورده است که می توانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی به بهبود کیفیت کالای ایرانی بپردازیم. 

باقری گفت: باید با بهره گیری از این ظرفیت‌ها، کمبود قطعات مورد نیاز صنایع کشور را مرتفع کنیم چرا که در زمان حاضر فضای خوبی به وجود آمده است. 

وی بیان داشت : تلاش براین است تا به سمت تولید دانش بنیان  حرکت کنیم که در این میان پژوهشگاه مواد و انرژی ایران می‌تواند در تامین نیاز صنایع داخلی پیشگام باشد.

باقری ، ظرفیت‌های پژوهشگاه مواد و انرژی ایران را  مفید توصیف کرد و گفت: شروع خوبی در این مجموعه را شاهد هستیم  و برآنیم که همه مراکز دانشگاهی با توجه به سوابق و توانمندی‌های خود بیش از گذشته به ترمیم مشکلات و رفع نیازهای کشور کمک کنند. 

قائم مقام وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری  از بخش های مختلف آزمایشگاه های محیط زیست، تبدیل و ذخیره انرژی، شیمی فلزی، پایلوت تولید یخ زدایی، کارگاه ریخته گری، کارگاه سرامیک، کارگاه پلاسما اسپری، نمایشگاه تجهیزات و دستاوردهای فناورانه پژوهشگاه مواد و انرژی ایران بازدید کرد.

پژوهشگاه مواد و انرژی ایران وابسته به وزارت علوم،تحقیقات و فناوری یکی از مراکز مهم علمی و تحقیقاتی کشور در زمینه مواد و انرژی است که تاکنون دستاوردهای ارزشمندی در سطح جهان ارائه کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.