داود صفدری روز سه شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برهمین اساس  طرح چهار خطه کردن محور فشند ، جاده اتصالی به طالقان و اتصال فازهای مسکونی  شهر جدید هشتگرد اجرایی شد.

وی بیان داشت: چهار خطه کردن محور فشند از جمله اقداماتی که در راستای اتصال به جاده طالقان با عرض ۴۵ متر و به طول ۲ کیلومتر انجام می‌شود.

 برای بهسازی این مسیر حدود ۴۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
مدیرعامل شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد با اشاره به عدم اتصال  حدود هفت فاز شهرجدیدهشتگرد به یکدیگر، گفت: فازهای مسکونی در این شهر منفصل از یکدیگر بودند که یکیاز مشکلات به شمار می‌رود.

برای حل این مشکل پروژه آماده‌سازی و اتصال محورهای شرقی و غربی از محور فشند تا خیابان خلیج فارس را با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال تعریف کرده‌ایم و که به زودی این طرح به نتیجه می رسد.


وی همچنین به اجرای عملیات روسازی و جدولگذاری مسیر حدود ۲ کیلومتری میدان شهدای فشند تا بلوار اصلی شهر جدید هشتگرد اشاره کرد و گفت: برای اجرای این مسیر اعتباری معادل ۱۱۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است. 
صفدری در ادامه از اجرای طرح روشنایی میدان امام خمینی(ره) تا میدان فشند به طول حدود پنج کیلومتر  با ۲۵ میلیارد ریال برآورد اولیه خبر داد و گفت: اسناد مناقصه طرح تهیه شده و بزودی پیمانکار انتخاب می‌شود و مراحل اجرایی آن آغاز می‌شود.

شهرجدید هشتگرد از دهه ۷۰ عملیات ساخت آن آغاز شد که تاکنون حدود ۶۵ هزار نفر در این شهر اسکان یافته اند.

همچنین عملیات ساخت حدود ۵۰ هزار واحد مسکن مهر از سال ۸۷ در این شهر اجرایی شد که تاکنون حدود ۴۰ هزار واحدآنها تکمیل یا در دست تکمیل قرار دارد.

در راستای طرح ملی مسکن نیز عملیات ساخت ۱۸ هزار واحد مسکونی دیگر سال گذشته در شهر جدید هشتگرد اجرایی شد که این طرح با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است.

قرار است با تکمیل این واحدها جمعیت شهر جدید هشتگرد به مرز ۵۰۰ هزار نفر برسد.

این شهر برای اسکان جمعیت سرریز تهران و کرج در نظر گرفته شده است. 

به زودی نیز با راه اندازی خط متروی کرج - شهر جدید هشتگرد امکان تردد آسان ساکنان این شهر فراهم می شود.

همچنین  کمبود مدرسه ، مسجد، درمانگاه ، مراکز انتظامی ، مراکز فرهنگی ، تفریحی ، ورزشی ، رفاهی ، تجاری و ... سبب شده تا استقبال مناسبی برای اسکان مردم از شهرجدید هشتگرد به عمل نیاید که مسئولان درصدد تامین این نیازها هستند.  

شهرجدید هشتگرد در ۴۰ کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.