سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده نیروی انتظامی استان البرز ظهر امروز در همایش پلیس و اصناف که در سالن میلاد کرج برگزار شد، گفت: پلیس در کشور جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها متفاوت است. در رأس این کشور نائب امام زمان (عج) قرار دارد و افتخار ما این است که مقام معظم رهبری فرماندهی کل قواست.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز در ادامه اذعان کرد: مقام معظم رهبری شاخص ما برای کارها و اجرای مأموریت ها هستند، ایشان چند مدال افتخار به نیروی انتظامی دادند.

وی بیان کرد: در مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه علوم انتظامی که وابسته به پلیس است اعلام کردند پرسنل نیروی انتظامی همانند مجاهدان فی سبیل الله هستند که وظیفه آن ها قسط و عدل است و شبانه روز در این مسیر زحمت می کشند و باب شهادت برای آن ها باز است.

محمدیان اظهار کرد: دشمن هر روز با شیوه ها و توطئه های جدید به میدان می آید اما علیرغم تمام تهدیدات و مشکلات موجود نیروی انتظامی همچنان در نقط صفر مرزی و در داخل کشور انجام وظیفه می کند. انصاف نیست بگوییم به دلیل مسائل دنیایی و مادی در حال فعالیت هستند بلکه به دلیل اعتقادات خود در این مسیر ماندگار فعالیت دارند.

وی اذعان کرد: زمانی که  احقاق حقی صورت می گیرد نیروهای انتظامی لذت می برند و با جدا کردن حق از باطل شاد و مسرور می شوند و اعتقاد به این موارد است که همکاران ما را محکم نگه داشته و لقبی که رهبر معظم انقلاب به آن ها داده اند واقعا با مصما بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همچنین فرمودند نیروی انتظامی امروز مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و اقتدار یک نظام، کشور و حکومت به امنیت موجود و ابهت نیروهای آن بستگی دارد و در واقع امنیت کشور اقتدار آن را رقم می زند.

اصناف ذخائر جامعه و نظام هستند

محمدیان عنوان کرد: بازاریان و اصناف همیشه به عنوان ذخائر جامعه و نظام بوده و هستند. در زمان انقلاب، دوران دفاع مقدس و در طول سازندگی کشور، نقشی که بازار و کسبه ایفا کردند فراموش نشدنی است. هر زمان در کشور اتفاقی رخ دهد به محض احساس نیاز برای جبران بلایا کسبه و بازاریان به میدان می آیند و جبران خسارت می کنند.

وی افزود: کسبه ذخیره نظام هستند و در روایات متعدد به عنوان حبیب خدا معرفی شده اند و ما نیز افتخار می کنیم که خدمتگزار این قشر هستیم. هدف ما از نظارت هایی که بر اصناف صورت می گیرد قطع فعالیت واحدهای صنفی نیست بلکه به دنبال قانونمند کردن و حفظ حیثیت کسانی هستیم که پشت سر قانون حرکت می کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز با بیان اینکه تاکنون ۲۹ هزار و ۷۰۰ واحد صنفی موفق به کسب پروانه کسب شده اند، تصریح کرد: نظارت ها و سخت گیری های نیروی انتظامی با هدف مشخص شدن ناخالصی ها صورت گرفته تا افرادی که قصد سواستفاده دارند شناسایی شوند.

وی با اشاره به این موضوع که انتشار برخی اخبار می تواند به بزرگ شدن بی دلیل عده ای منجر شود و نام برخی افراد را بر سر زبان ها بیندازد، اذعان کرد: تلاش کرده ایم با جلوگیری از انتشار اخبار بی مورد و جنایی که موجب دغدغه مردم می شود، آرامش خبری را به استان البرز بازگردانیم.

محمدیان تصریح کرد: تلاش کردیم این اقتدار را حفظ کنیم و این منوط به همکاری شماست. از شهروندان درخواست می کنیم مانند سابق خدمتگزاران خود در نیروی انتظامی و پلیس امنیت عمومی استان را همراهی کنند زیرا اگر قرار باید نیروی انتظامی به تنهایی کار کند صدایی نخواهد داشت.

وی پلیس را جامعه محور و از جنس مردم دانست و افزود: امنیت به عنوان خدمات و تولیدات پلیس برای مردم است و آن ها نیز متقابلا باید مردم را در تأمین امنیت سهیم کنند. پلیس به دنبال کمک های فکری و معنوی شهروندان است.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز مطرح کرد: کشف حجاب و بی حجابی در کشور ما جرم محسوب می شود و مجازاتی برای آن تعیین شده است و پلیس با دستور قصائی ملزم به نظارت بر رعایت قوانین و مقررات است و در صورتی که کسی از قانون سرپیچی کند با او برخورد می شود.

محمدیان اذعان کرد: زمانی وضعیت خودروهای البرز مطلوب نبود و از هر پنج الی ۶ خودرو در یک خودرو کشف حجاب اتفاق می افتاد اما با طرح اجرا شده توسط پلیس در این زمینه امروز وضعیت بهتر شده است. تلاش ما بر آن است تا کسی از نظام و نیروی انتظامی ناراضی نباشد.

وی افزود: در تاکسی ها و خودروهای اینترنتی نیز کشف حجاب اتفاق می افتاد اما زمانی که مردم دریافتند که در چنین شرایطی مالک خودرو باید پاسخگو باشد، راننده با تذکر به مسافر بدحجاب از ادامه حرکت خودداری می کرد تا خانم مسافر ملزم به رعایت حجاب شود. اگر هر کس در حوزه خود و در چهارچوب قانون متولی این امر شود دیگر چنین صحنه هایی را مشاهده نخواهیم کرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز ضمن اعلام آمادگی پلیس برای جمع آوری تمام معتادان سطح استان و شهر کرج ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت اظهار کرد: اردوگاه ماده ۱۶ که معتادان در آن نگهداری شوند و اعتیاد را ترک کنند و از نظر روانی احیا شوند در البرز وجود ندارد. نوروز ۹۸ یک هزار نفر سهمیه به البرز تعلق گرفت و ظرف چهار ماه چهره شهر پاک شد.

کشف ۱۵ تن موادمخدر در البرز در سال ۹۷

محمدیان ادامه داد: این معتادان به مرکز غربالگری ارجاع داده می شوند و در آنجا کسانی را که دارای خانواده مشخص باشند، به خانواده تحویل می دهند تا به کمپ ترک اعتیاد مراجعه کنند اما کسانی که کارتن خواب هستند یا برای مردم مزاحمت ایجاد می کنند و خانواده ای ندارند در شهر رها می شوند که از این مرحله به بعد بر عهده ما نیست.

وی با بیان اینکه برای کاهش موادمخدر در استان البرز برای شناسایی و برخورد با توزیع کنندگان درون استانی و واردکنندگان تلاش کردیم، افزود: سال گذشته حدود ۱۵ تن مواد مخدر در البرز کشف شد. در ۶ ماهه نخست سال جاری نیز دو هزار و ۷۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد که در صورت تداوم این روند، تا پایان سال مقدار کشفیات از سال گذشته هم بیشتر می شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز در رابطه با جمع آوری متکدیان اظهار کرد: متولیان امر و مسؤولین مربوطه باید برای جمع آوری متکدیان از سر چهارراه ها و اتوبان تعیین تکلیف و آن ها را بازآموزی کنند.

محمدیان عنوان کرد: در۶ ماهه نخست سال جاری تعداد کشته های تصادفات درون شهری و برون شهری ۱۸ درصد و تصادفات نیز ۲۱ درصد کاهش یافته است. حدود ۲۰۰ نقطه حادثه خیز در البرز شناسایی و بیش از ۱۵۰ نقطه از آن ها رفع عیب شد.

۴۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1272277
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.