روزنامه پیام آشنا مهمترین تیتر صفحه نخست شماره ۱۴۷۷ خود را سخنان وزیر نفت اختصاص داد و نوشت: لزوم ورود مپنا به بخش‌های هایتک خدمات نفتی.

ادبیات عجیب و غریب خبر در رسانه ملی!، کاروان ایران فردا عازم بازی‌های ساحلی جهان می‌شود و کشورهای پیشرفته چگونه از مطبوعات حمایت می‌کنند؟ از دیگر تیترهای مهم صفحه نخست این روزنامه است.

روزنامه پیام آشنا در بخشی از گزارشی با عنوان «بازسازی ۳۵ دستگاه اتوبوس با اعتبار ۶ میلیارد تومانی» نوشت: در حال حاضر ۳۵ دستگاه اتوبوس بنز ۴۵۷ با عمر بالای ۱۰ سال در اختیار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج است که به دلیل فرسودگی تعداد بالایی از آنها خارج از سرویس به صورت دائم پارکینگ اتوبوسرانی نگهداری می‌شوند و با بازسازی این تعداد اتوبوس می‌توان آنها را به گردونه حمل و نقل عمومی درون شهری بازگرداند.

در سرمقاله این روزنامه هم مطلبی با عنوان «عفونت وجدان‌ها» به قلم منتشر شده است.

همچنین روزنامه پیام سپیدار مهمترین تیتر شماره ۱۲۸۰ خود را به سخنان رئیس کل دادگستری البرز اختصاص داد و نوشت:  مواد مخدر، سرقت و خشونت در صدر جرائم البرز.

بار ۱۸ درصد ترافیک کشور بر دوش البرز است، کاهش ۳۰ درصدی قیمت مسکن در کرج، البرز پیشتاز در امدادرسانی به مردم سیل‌زده کشور شد و مپنا در بخش‌های هایتک خدمات نفتی وارد شود از دیگر تیترهای مهم صفحه نخست این روزنامه است.

«۱۵ مهر ماه روز ملی روستا» نیز عنوان سرمقاله روزنامه پیام سپیدار است.

در بخشی از این مطلب آمده است: متاسفانه در سالیان اخیر به روستا و عشایر آنگونه که باید توجه شود نشد؛ هر چند که نظام اسلامی در راستای محرومیت‌زدایی و ارائه امکانات به مناطق روستایی و عشایری خدمات ارزنده‌ای ارائه داده، به جهت ممانعت از مهاجرت روستائیان به شهرها امکاات لازم را فراهم نکرده و تسهیلاتی برای جبران بخش اعظمی از خسارت روستائیان و عشایر به مزارع و دام‌هایشان بر اثر حوادث و خشکسالی‌ها داده نشد.

روزنامه سپهر ایرانیان نیز در شماره ۵۹۹ خود، با کمبود ۱۰۸ هزار معلم در سراسر کشور مواجه هستیم، تمام تلاش خود را برای حمایت از ایرانی‌های مقیم خارج انجام می‌دهیم و مفسدان را تحویل دستگاه قضا می‌دهیم را به عنوان مهمترین تیترهای صفحه نخست انتخاب کرد.

همچنین روزنامه دنیای هوادار در شماره ۳۲۳ خود، مپنای فردیس نماد شاخص فناوری ملی است، هوشمندسازی پلیس اولویت اصلی نیروی انتظامی است و مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام بازداشت شد را به عنوان مهمترین تیترهای صفحه نخست انتخاب کرد. 

به نوشته این روزنامه، وزیر نفت با بیان اینکه شرکت چینی «ان پی سی آی» از اجرای طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی کناره گیری کرده است، گفت: تکمیل این فاز به شرکت داخلی پتروپارس سپرده شده است.

«بیژن زنگنه روز گذشته در حاشیه بازدید از کارخانه های گروه صنعتی مپنا در شهرستان فردیس استان البرز افزود: فاز ۱۱ پارس جنوبی تعیین تکلیف شده و پتروپارس به تنهایی توسعه این فاز را ادامه خواهد داد و تا پایان امسال نخستین جکت این فاز برای استقرار سکویی با ظرفیت برداشت روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب نصب خواهد شد.»

از مجموع ۲۱۹ رسانه دارای مجوز که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده، ۱۴۵ رسانه شامل هفت روزنامه، ۳۲ هفته نامه، ۱۹ دوهفته نامه، ۴۵ ماهنامه، هشت دوماهنامه، ۲۹ فصلنامه و پنج دوفصلنامه به صورت چاپی منتشر می‌شوند.

این استان دارای ۶۰ پایگاه خبری الکترونیک - برخط است و ۲ هفته نامه، پنج ماهنامه، ۶ فصلنامه و یک دوفصلنامه الکترونیک - غیربرخط نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

۷۵۳۲/۶۹۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.