سرهنگ محمد اقبالی روز دوشنبه به مناسبت هفته نیروی انتظامی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان البرز اظهار داشت: با گسترش و توسعه ارتباطات و تغییر سبک  تبلیغات و فعالیت های مرتبط از سنتی به مجازی حواشی و تبعات این فعالیت ها نیز تغییرات زیادی کرده و مدیریت این فضا و رعایت اصول اخلاقی ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی،  فعالان در عرصه مجازی باید رعایت اصول اخلاقی در پیشگیری از هر نوع تشنج و تشویش افکار عمومی را داشته باشند.

اقبالی، با بیان اینکه در هر مقطع زمانی موضوعی خاص در فضای مجازی مطالبات خود را دارد و به یک چالش تبدیل می شود گفت: مدیریت این مباحث در هر  مقطع اهمیت زیادی دارد و  کاندیدا نیز باید با رعایت اخلاق حرفه ای در این دوره حاضر شوند و از هر گونه تخریب نسبت به یکدیگر پرهیز و صرفا برنامه های خود را ارائه دهند.

رئیس پلیس فتا استان البرز تاکید کرد: در این سیر زمانی باید دست به دست هم دهیم تا فضا را ایمن و مطمئن نگه داریم و چالش ایجاد نکنیم و دست مایه منفی برای دیگران ایجاد نکنیم.  

وی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که امروزه به ویژه در البرز فضای مجازی را تحت الشعاع قرار می دهد فضای سیاسی است.

 به طور  معمول در انتخابات و مناسبت های سیاسی اتفاقاتی رقم می خورد که برخی افراد اخلاق حرفه ای را رعایت نمی‌کنند و دستاویز  خبری برخی کاربران سودجو می‌شوند.

 با نظارت و کنترل بر شبکه های اجتماعی توسط ادمین ها در فضاهای مجازی می تواند در بسیاری از تخلفات جلوگیری شود.

 کاربران باید در تولید محتوی دقت لازم داشته باشند چرا که پلیس فتا با هرگونه تخلفات که منجر به بی اخلاقی و خارج از چارچوب قانونی باشد به شدت برخورد می‌کند.

رییس پلیس فتا البرز همچنین به  ادمین‌های فضای مجازی تاکید کرد که با توجه به اینکه مسئولیت فضای مجازی را عهده دارند از قراردادن هرگونه لینک و آدرس ناشناس خودداری کنند.  

ادمین‌ها قبل از عضوگیری در گروه‌ و کانال‌های خود حتما فعالیت کاربرها را مورد رصد و پایش قرار دهند.

۲۰۹۸/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.