سرهنگ محمد اقبالی روز شنبه در گفت  و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی، فعالیت سایت های جعلی یکی ازمهمترین شگرد های مجرمانه ای است که در این ایام صورت می گیرد و  عدم آگاهی برخی کاربران،  فرصت جدیدی را برای مجرمان فراهم کرده است.

تعداد زیادی ازمردم در ایام اربعین حسینی تصمیم به زیارت مرقد حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دارند که بر اساس تجربه سال های گذشته برخی ازسایت های غیررسمی و غیرمجاز با اهداف مجرمانه یا کلاهبرداری برای ثبت نام اربعین ایجاد می شود.

مردم هنگام پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، نکات ایمنی را رعایت و حتی الامکان ازمکان های مورد اعتماد برای ثبت نام و پرداخت های اینترنتی  استفاده کنند.

سرهنگ اقبالی افزود: مجرمان با طراحی سایت های شبیه سایت های اصلی که درگاه های بانکی جعلی نیز دارد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد کرده و برای اخذ اطلاعات حساب شهروندان مثل رمز عبور و اطلاعات بانکی، کاربران را به صفحات جعلی موسوم به فیشینگ می کشانند.

مردم باید مراقب باشند تا در دام فیشرها و سایت های جعلی که فقط برای سرقت اطلاعات بانکی افراد راه اندازی شده اند، نیفتند.

زائران برای ثبت نام به دفاتر مجازو مورد تایید سازمان حج و زیارت مراجعه شود و ازارائه مدارک هویتی ازقبیل گذرنامه به افراد غیرمسئول خودداری کرده  یا اسکن آن در سایت‌های غیرمجاز ارسال نشود.  

ثبت اطلاعات در سایت‌های جعلی زمینه ساز سوء‌استفاده از کاربران را بوجود آورده که سبب سرقت اطلاعات و کلاهبرداری خواهد شد.

سرهنگ اقبالی گفت: با توجه به افزایش شگرد کلاهبرداری‌های اینترنتی، هوشیاری کاربران در موضوعات جرایم سایبری ضروری است.

هموطنان می‌توانند از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین هشدارهای سایبری و روش‌های پیشگیری از سایر جرایم مطلع شوند.

۲۰۹۸/۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.