به گزارش ایرنا، زمزمه آغاز سال تحصیلی به گوش می رسد و باز هم مدارس چشم به در دوخته اند و به انتظار نشسته اند تا سال تحصیلی جدید را همراه با دانشآموزان آغاز کنند و والدین و دانشآموزان باز به تکاپوی آمادگی برای رفتن به مدرسه افتاده اند. 
در این راستا مدیران و مسوولان البرز نیز تمام قد به میدان آمدند تا همپای دیگر نهادهای اجرایی استان، شرایطی را فراهم کنند تا دانشآموزان سال تحصیلی به یادماندنی را آغاز کنند.
تمام امکانات آموزشی لازم برای تحصیل و استقبال از ۵۰۰ هزار دانشآموز در مدارس البرز فراهم شده است.
این تعداد دانش آموز در ۱۵ هزار کلاس درس و در ۲ هزار و ۹۵۳ کد مدرسه دولتی و غیردولتی برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ سازماندهی شدند.
۱۷ درصد دانش آموزان البرز در مدارس غیردولتی ثبت نام شده اند که شامل ۷۸ هزار و ۲۱۵ هزار نفر میشود.
ثبتنام دانشآموزان در مدارس البرز نسبت به سال تحصیلی گذشته ۵.۵ درصد رشد داشته است در حالی که در سال گذشته رشد جمعیت دانشآموزی در این استان ۴.۳ درصد بوده است.
۶۷۵ مدرسه البرز دارای کد مدرسه ۲ نوبته و یک هزار و ۶۰۱ مدرسه هم غیردولتی است.
۲۵ هزار معلم و نیروی آموزشی در سال تحصیلی جدید آموزش دانشآموزان استان را عهده دارند.
شعار امسال آموزش و پرورش البرز ارتقای مدیریت، نشاط تربیتی و مراقبت از سلامت است.

اختصاص ۴۰  میلیارد ریال به پروژه مهر 
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: ۴۰ میلیارد ریال به پروژه مهر سال تحصیلی  ۹۸-۹۷ این استان اختصاص یافت.
مراد مالمیر اظهار داشت: پروژه مهر با هدف تمهید مقدمات لازم برای شروع باشکوه سال تحصیلی ۹۸-۹۷ و ایجاد زیر ساختهای لازم آموزشی و تربیتی در این استان اجرایی شد.
آماده سازی مدارس در قالب پروژه مهر۹۸ یکی از مهمترین برنامه‌های سالانه  اداره‌ کل آموزش و پرورش البرز بوده که می‌تواند نقش مهمی در ایجاد عدالت آموزشی این استان داشته باشد.
وی کیفیت‌ بخشی، ارتقای عدالت آموزشی و تلاش در راستای تامین تجهیزات مورد نیاز مدارس را از مهمترین مزیت‌های اجرای این طرح ملی ذکر کرد.
وی اجرای مطلوب و باشکوه پروژه مهر و ایجاد فضایی بانشاط در مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید را یکی از اولویت های مهم از سوی متولیان امر و دست اندرکاران آموزش و پرورش در استان البرز برشمرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: این اعتبار در زمینه تعمیر و بهسازی ۲۰۰ واحد سرویس بهداشتی و آبخوری مدارس ، تعمیر هزار دستگاه میز و نیمکت و هزار جفت رویه و نشمین ، یک صد دستگاه کپی ، یک صد پرینتر در قالب پروژه مهر هزینه شد.
پنج باب آموزشگاه در طرح نماد و آسیب ها بهسازی و مرمت شده است.
مالمیر اضافه کرد: بیش از ۵۰ کامیون تجهیزات در ۲ طرح آسیب ها و نماد که شامل وسایل کمک آموزشی و ورزشی و تجهیزاتی می شود، خریداری و در بین نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز توزیع شد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: کتابهای درسی دانش آموزان به نواحی و مناطق آموزش و پرورش و سپس به مدارس البرز تحویل داده شد.
 مالمیر تصریح کرد: کتاب های درسی دوره متوسطه دوم نظری و همچنین کتاب های متوسطه دوم فنی حرفه ای و کارو دانش هم با سه عنوان کسری تحویل داده شد.
وی عنوان کرد: استان البرز در توزیع کتب درسی با یک صدم اختلاف رتبه دوم کشور را کسب کرد.


آماده سازی ۲۰ فضای آموزشی و پرورشی 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز هم گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید، ۲۰ فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی در قالب طرح نشاط مهر در این استان آمادهسازی شد.
محمد دلاوریان اظهار داشت: در مهرماه ۹۸ تعداد ۱۷۴ کلاس درس با زیربنای ۲۶ هزار و ۵۲۷ مترمربع به آموزش و پرورش استان البرز تحویل داده میشود.
 کلاس های درس ، فضاهای پرورشی و ورزشی در البرز با مشارکت خیرین و اعتبارات دولتی آماده تحویل شده است.
تعدادی  نمازخانه، کتابخانه، سالن ورزشی نیز در مدارس این استان برای دانش آموزان آماده شده است.
مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس البرز تصریح کرد: اکنون یک هزار کلاس درس جدید در دست ساخت داریم که این تعداد کلاس درس با مشارکت خیرین مدرسه ساز و دولت ظرف ۲ سال در البرز ساخته می شود.
 نیمی از مدارس البرز توسط خیرین نیک اندیش ساخته شده و این حرکت معنوی آنان قابل تحسین است.

بازگشایی مدارس با رویکرد فرهنگ ایثار و نشاط
 معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر ۹۸ ادره کل آموزش و پرورش البرز اظهار داشت: تلاش میشود شروع سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان همراه با خاطرهای به یاد ماندنی و امیدآفرین باشد.
مهریار کرمی با اشاره به اینکه همه مدارس البرز آماده استقبال از دانش آموزان و معلمان برای شروع سال تحصیلی جدید شده اند، خاطرنشان کرد: مدارس استان برای برگزاری جشن شکوفه ها و غنچه ها در دوره ابتدایی و آیین باشکوه آغاز سال تحصیلی برای دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه از آمادگی لازم برخوردارند.
وی بیان داشت: آغاز سال تحصیلی مدارس مقارن با ایام محرم و هفته بزرگداشت دفاع مقدس است لذا برنامه های آغازین سال جدید تحصیلی در این استان با رویکرد فرهنگ ایثار و شهادت و نشاط  در بین دانش آموزان تدوین و برنامه ریزی شده است.
وی یادآور شد:  شروع دلنشین سال تحصیلی در البرز با حضور خانواده معظم شهدا و خیرین مدرسهساز برای نواختن زنگ و اقامه نماز جماعت شکر دانشآموزی و با برنامه محوری مدارس کلید می خورد.
 برنامه های امسال بازگشایی مدارس در البرز حال و هوای فرهنگی ، معنوی و حماسی دارد تا بار دیگر دانش آموزان و معلمان به مردم یادآورشوند که امنیت و توسعه ایران مرهون خون پاک شهداست.

در این برنامه ملی همه دانشآموزان البرز سرود ملی ایران را زمزمه می کنند و پرچم مقدس ایران اسلامی را در مدارس به اهتزاز درمیآورند و به امام راحل و شهدای گرانقدر ادای احترام میکنند.
 برپایی یادمان شهدا، حضور یادگاران دفاع مقدس، اجرای سرود و دکلمه ، رونمایی از عملیات اجرایی سند تحول بنیادین و اعزام تیم های تبریک سال تحصیلی جدید از اداره کل به نواحی و مناطق هشتگانه از دیگر برنامه های البرز در جشن بازگشایی مدارس این استان است.
عملیات بهسازی و آمادهسازی مدارس البرز با اختصاص اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین نیکاندیش در استان انجام شد تا فضای مناسب و بانشاطی برای حضور دانش آموزان در کلاس های درس فراهم آید.

شور و امید پیام بازگشایی مدارس
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز که میزبانی آیین متمرکز استانی بازگشایی مدارس البرز را در دبیرستان دخترانه شرافت کرج عهده دارد، گفت: هر ساله بازگشایی مدارس برای خانواده ها و مسوولان  با شور ، هیجان و یک احساس خوشایند و امید همراه است.
فرزاد شعبانی یادآور شد: برای استقبال از گلهای مدارس باید از هیچ کوششی دریغ نکنیم که پروزه مهر به همین دلیل به عنوان یک برنامه ملی در دستور کاری آموزش و پرورش قرار گرفته است.
 برای استقبال از دانش آموزان البرزی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، ۱۹ برنامه با موضوع های مختلف تربیتی ، فرهنگی و حماسی پیش بینی شده است.
وی از فضا سازی مدارس متناسب با ایام محرم و دفاع مقدس، تهیه سجاده نماز، پرچم و سربند، نمایشگاه، برگزاری نماز شکر و اجرای سرود دانش آموزی به عنوان برنامه های ویژه برنامه ستادی استان البرز یاد کرد.
آموزش و پرورش و کادر متعهد و متدین آن بر اساس رسالت ذاتی خویش تمام توان خود را برای تحقق شعار سال تحصیلی ۹۹-۹۸ و همچنین  تربیت نسل شاداب، مومن، پویا و با نشاط برای آینده کشور بکار گرفته اند.

اقامه نماز شکر دانشآموزی در مدارس
مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: دانش آموزان این استان سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را با اقامه نماز شکر آغاز و به پایان می رسانند.
سالار قاسمی هدف از اجرای این اقدام فرهنگی – معنوی را ترویج این فریضه الهی در بین دانش آموزان ذکر کرد.
یکی از برنامه های شاخص آغازین سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش البرز در حوزه نماز است که از آن جمله میتوان به اهدا محصولات فرهنگی نماز به دانشآموزان ، انتقال پیام های آموزشی با موضوع نماز، ارائه دکلمه ، مسابقه ، نمایشگاه ، اقامه نماز جماعت در اولین روز مهر و دعوت از خانواده معظم شهدا برای بیان خاطرات و توصیه های فرزندان شهیدشان در زمینه نماز اشاره کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز جماعت درمراکز آموزشی و پرورشی از فعالیت های محوری آموزش و پرورش استان است.
قاسمی  عنوان کرد:  آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب با تاکید بیش از پیش به اهمیت نماز به دنبال فراهم کردن زمینه رشد و تعالی جامعه است.

در قالب پروژه مهر ۹۸ در البرز، غبار روبی نمازخانه‌ها و همچنین  گنجاندن زنگ نماز در برنامه هفتگی مدارس این استان در دستور کار قرار گرفت.
زنگ بازگشایی ۱۸۰ مدرسه توسط خیرین مدرسهساز
 مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز گفت: زنگ بازگشایی ۱۸۰ مدرسه در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ توسط خیرین مدرسه ساز این استان نواخته میشود.
حسن مهرانی اظهار داشت: خیرین نیکاندیش مدرسه ساز همزمان با آغاز بهار تعلیم و تربیت در ایران اسلامی در کنار دانشآموزان حضور پیدا می کنند و زنگ بازگشایی ۱۸۰ مدرسه را در البرز به صدا درمیآورند.
وی اظهار داشت: دانش آموزان البرزی با گام نهادن در این مدارس بار دیگر دستان و نگاه مهربان خیرین نیک اندیش را در عرصه تعلیم و تربیت مشاهده میکنند.

وی از نواختن زنگ مدارس توسط خیرین در آیین بازگشایی مدارس به عنوان یک ابتکار استانی در قالب پروژه مهر ۹۸ نام برد و خاطرنشان کرد: حضور خیرین نیکاندیش در مدارسی که توسط خود آنان در مناطق روستایی و شهری البرز ساخته شده شور و نشاط خاصی را در بین فعالان سنگر علم و دانش ایجاد میکند.
مهرانی تصریح کرد: چهار سال متوالی است که زنگ بازگشایی مدارس توسط خیرین نیکاندیش در استان البرز نواخته میشود.

رشد ۵ درصدی دانش آموزی در البرز
تاکنون ۴۸۵ هزار دانشآموز در مدارس این استان اثبت نام کرده اند که  با احتساب دانش آموزان اتباع خارجی و بزرگسالان این آمار به ۵۰۰ هزار دانش آموز برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ می رسد.
در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ جمعیت دانش آموزی البرز ۴۶۰ هزار نفرتشکیل داد.
امسال ۳۰۰ کلاس درس به کلاس های مدارس البرز افزوده می شود و بیش از یک هزار و ۳۵۲ مدرسه دولتی و یک هزار و ۶۰۱ مدرسه غیردولتی آماده پذیرش دانشآموزان در سال تحصیلی جدید هستند.
۱۶۸ کلاس درس از سوی نوسازی تحویل آموزش و پرورش البرز داده شده  است.
۲۸۱۹/۶۹۹۳ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.