در هفته اول شهریور ماه ، پرستاران واحد ارتباطات و تریاژ تلفنی مرکز اورژانس ۱۱۵ البرز به ۱۰ هزار و ۲۴۵ تماس تلفنی پاسخگو بودند. در همین مدت تکنسینهای پرتلاش اورژانس برای انجام سه هزار و ۳۵۷ ماموریت اعزام شدند.
در جریان انجام این تعداد ماموریت ،  ۴۶۳  مورد امداد رسانی به حوادث ترافیکی و ۲ هزار و ۸۹۲ ماموریت نیز به منظور درمان و انتقال بیماران و مصدومین حوادث غیر ترافیکی بود.
تعداد بیماران اعزامی به مراکز درمانی توسط آمبولانسهای اورژانس ۱۱۵ البرز بالغ بر یک هزار و ۴۰۵ نفر بوده و یک هزار و ۳۴۲ نفر نیز از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.

دکتر مهرداد بابایی  رئیس مرکز فوریت های پزشکی البرز شامگاه شنبه به ایرنا گفت: در هفته ای که گذشت اورژانس هوایی البرز با اعزام به ۱۱ ماموریت ، ۱۵ مصدوم بدحال را ضمن ارائه خدمات درمانی ویژه حفظ حیات به مراکز درمانی تخصصی استان انتقال داد که از جمله می توان به انتقال خلبان پاراگلایدر که روز پنجشنبه ، هفتم شهریور ماه در ارتفاعات منطقه رازمیان استان قزوین سقوط کرده بود اشاره کرد که مصدوم آقایی ۳۲ ساله با صدمات و آسیبهای جدی بوده و به درخواست اورژانس قزوین در عملیات اورژانس هوایی البرز به بیمارستان شهید مدنی کرج منتقل شد.
وی افزود: متاسفانه در هفته گذشته  سه حادثه غرق شدگی در استان البرز رخ داد که در این حوادث ۲ نفر از غرق شدگان نجات یافته و از خدمات درمانی پیش بیمارستانی اورژانس برخوردار شده و به مراکز درمانی منتقل شدند ولی متأسفانه دو تن در اثر غرق شدگی ، جان خود را از دست دادند.
بابایی بار دیگربه  هموطنانی که در ایام گرم تابستان به قصد تفریح و شنا درحاشیه رودخانه ها و سدها اتراق می کنند توصیه کرد لحظه ای از کودکان و نوجوانان خود غافل نشده و به علائم ایمنی و تابلوهای هشداردهنده در ساحل  رودخانه‌ها و سدها توجه کنند.

۷۴۱۰/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.