به گزارش ایرنا، برای ساخت این بیمارستان  ۲۵۰ میلیون یورو اعتبار اولیه پیش بینی شده که به گفته عزیزاله شهبازی برای تجهیز و ساخت این بیمارستان پیشرفته حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار باید هزینه شود.

این بیمارستان توسط وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در کرج مرکز استان البرز احداث می شود که با راه اندازی آن ایران در ردیف ۶ کشور دارنده چنین مراکز درمانی قرار می گیرد.

بیمارستان «ین درمانی» برای درمان بیماران سرطانی کاربرد دارد که کشور اتریش که در این پروژه با جمهوری اسلامی ایران همکاری می کند .

استاندار البرز بیان داشت : در این حوزه همزمان با توسعه تولید و عرضه انواع رادیو داروها که  در تشخیص سرطان کاربرد  دارند  در دستور کار قرار گرفته است .

وی اضافه کرد: کار مشترکی که فرزندان  ایران اسلامی در مجموعه وزارت بهداشت و درمان با پشتیبانی متخصصان سازمان  انرژی اتمی  ایران انجام دادند منتیج به آغاز عملیات اجرایی نخستین بیمارستان درمان هسته ای پزشکی کشور در استان البرز شد.

شهبازی گفت: با ساخت این بیمارستان ، ایران در رتبه هفتم دارنده چنین مراکزی در جهان قرار می گیرد و نقش موثری در درمان بیماری های صعب العلاج  دارد.

وی بیان داشت: مسئولان البرز برای  تسریع در تکمیل این بیمارستان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند بود.

استاندار البرز در بخش دیگری از سخنانش افزود: امروز  بیش از ۸۰ درصد بنیه  تحقیقات کشاورزی ایران در بخش نهاده های کشاورزی و دامی کشور در استان البرز مستقر است.

۷۴۱۴/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.