حجت الاسلام علی دشتکی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال همانند سال های گذشته در روز عرفه، مردم مومن و همیشه در صحنه این استان در آستان مقدس امامزادگان استان البرز دور هم گرد آمده و این دعای آسمانی را زمزمه می کنند.
وی اظهار داشت: این مراسم از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در امامزادگان استان البرز با نوای مداحان اهل بیت (ع) حضور مردم ولایتمدار استان البرز برگزار می شود.

در شهرستان کرج دعای عرفه در امامزادگان حسن (ع) کرج، طاهر (ع) مهرشهر، محمد (ع) و سکینه خاتون (س) حصارک، حیدر (ع) کلاک، عبدالله (ع) محمد شهر  برگزار می شود.

شهرستان ساوجبلاغ : امامزادگان جعفر (ع)، عبدالقهار (ع)، یحیی (ع)، شاهزاده حسین (ع) و بی بی سکینه (س)، صالح (ع) کوهسار، هادی (ع(ینگه امام، هاشم (ع) عرب آباد و عبداله (ع)
شهرستان اشتهارد : امامزادگان ام صغری (س) و ام کبری (س)، رحمان (ع) و زید (ع)
طالقان : مسجد جامع شهر، امامزادگان هارون (ع) جوستان و زکریای (ع) میراش.
بر اساس برنامه ریزی های انجام شده نماز عید سعید قربان در امامزادگان یحیی (ع) دوزعنبر ساوجبلاغ و محمد (ع) حصارک کرج راس ساعت ۷:۳۰ صبح برپا خواهد شد.
است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز به فضیلت و جایگاه روز عرفه اشاره کرد و گفت: روز عرفه یکی از شاخص ترین مناسبت هایی است که در فرهنگ دینی ما به‌عنوان نماد ارتباط معنوی با خداوند متعال، حرکت در مسیر عبودیت و تسلیم شدن تام و تمام بنده در مقابل پروردگار شناخته شده است .

استان البرز دارای حدود ۱۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه است.
۶۱۵۶/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.