به گزارش ایرنا، در میان هیاهوی این جشن سخن از ازدواج جوانی  28 ساله ای بود که دختر 21 ساله معلولی را به عنوان شریک زندگی پذیرفت.

عروس این جشن ویژه که در آن زیبایی هایی از انسانیت و درک متقابل تبلور می کرد، وقتی هفت ساله بوده  به دلیل تصادف رانندگی دچار سوختگی شدید در ناحیه صورت، گردن و بدن خود شده بطوریکه با انجام 200 عمل جراحی همچنان شدت سوختگی ناشی از این حادثه برجای مانده است.

امروز این دختر که دست راستش نیز در اثر سوختگی دچار معلولیت شدید شده عروس جوانی شده که چشم امید به اخلاق و انسانیت او دوخته است.

علیرضا داماد جشن، تمام مدت مصاحبه با خندیدن به سوالات خبرنگار ایرنا تنها به دادن این پاسخ بسنده می کرد که زندگی ظاهر نیست و اخلاق خوب مریم بنای زندگی مستحکمی را برایم پایه ریزی کرده است.

اما مریم در بین صحبت های علیرضا نکته های جالبی از تازه شدن پس از حوادث ناگوار زندگی می گفت و اینکه هرگز نباید در مبارزه های سخت جا زد.

شاید در ابتدا پذیرش این پیوند برای خانواده های عروس و داماد سخت بود اما در نهایت مانند دیگر اطرافیان با چشم باز و دیدن نکته های مهم زندگی از جمله عشق و اخلاق خوب این زوج هم الگویی برای همه شدند.

اما عروس جشن امروز گلایه از آدمها داشت که امروز ظاهر گرا شدند و می گفت که از ترحم به شدت بیزارم و وقتی علیرضا ازم خواستگاری کرد تنها یک جمله بهش گفتم که تشنه ترحم و محبت نیستم چون پدر و خانواده ام نهایت محبت را داشتند.

او می گوید که اما علیرضا اخلاق و درک متقابل را اصل زندگی قرار داده و ظاهر اصلا براش مهم نیست و خوشحالم از این رابطه ای که شکل گرفته است.

برای خانواده من باور اینکه پسری عاشقانه برای ازدواج پا پیش گذاشته باشد سخت بود.

مریم بخشی از امید به زندگی خود را اعتماد به نفس در کامل دیدن خود می دانست که توجهی به ویژگی های ظاهری نداشت.

به گفته وی این دید مثبت از زندگی سبب شده تا ارتباط با اطرافیان را مثل انسان های عادی برقرار کنم.

علیرضا در ادامه صحبت های مریم گفت: سه سال است که مریم را می شناسم و در ابتدا راضی به این ازدواج نبود اما وقتی دیدم که ابتدای آشنایی فکر می کند ترحم به او دارم، فقط با جمله متاسفم قانعش کنم که زندگی در ظاهر نیست.

جشن یاس و احساس بهزیستی شهرستان کرج به همت تشکل های غیردولتی میهمان ویژه دیگری نیز داشت و آن زن و شوهری نابینا بودند که به رغم تاریکی دنیا برای خود با امید چراغ روشنی را برافروخته بودند.

8029/6993

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.