اعمال تعرفه های دولتی درمانی از علل مشکل ساز برای بیمارستان امام خمینی (ره) کرج ذکر شده است.

سازمان همیاری شهرداری های استان البرز و بنیاد شهید  از سهامداران عمده بیمارستان امام خمینی (ره ) کرج هستند .

محمود رضا شیرازی شامگاه دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به فعالیت دوباره بیمارستان امام خمینی (ره ) کرج  در هفته جاری  اظهار داشت: این بیمارستان که زمانی دارای برند درمانی در حوزه فوق تخصصی کرج و البرز بود پس از اعمال تعرفه دولتی از ۲ پیش دچار مشکلاتی شد.

وی ادامه داد : تبدیل تعرفه های این بیمارستان با مصوبه مجلس  از خصوصی به دولتی  مشکلاتی برای درآمد ۶۶۰ پرسنل  آن  درپی داشت.

شیرازی اظهار داشت : این بیمارستان در گذشته  ۲۰۰ پزشک  داشت و دخل و خرج آن براساس  رویه خصوصی محاسبه می شد.

این مسئول افزود: به دنبال دولتی شدن تعرفه ها، مطالبات پزشکان به موقع پرداخت نشد که تعدادی از پزشکان طی ۲ سال گذشته بیمارستان ترک کردند و پرسنل نیز دریافتی نداشتند.

رئیس سازمان همیاری شهرداری های البرز گفت : در نتیجه این  بیمارستان هم ورشکست شد.

وی یادآور شد که طی ۲ سال گذشته حدود ۵۵ تجمع اعتراضی در این بیمارستان  شکل گرفت که  موضوع با حضور  دکتر عزیزاله شهبازی استاندار البرز رسیدگی و بخشی از مطالبات کارکنان  پرداخت شد.

این مسئول ادامه داد:  تعدادی  از پرسنل با ۲ ماه حقوق بازنشست شدند که اکنون ۳۳۵ نفر پرسنل داریم.

وی اظهار داشت : با توجه به سیاست عمده دولت و برای نجات بخشی بیمارستان امام خمینی (ره ) ، یکی از راه ها  خصوصی سازی تعرفه های درمانی بیمارستان است .

شیرازی افزود: اکنون یکی از سیاست های کلی دولت کاهش تصدی گری است که باید با رعایت ضوابط و قوانین به خصوصی سازی این بیمارستان همت گماشت .

وی یادآور شد که این بیمارستان ۱۱۰ میلیارد تومان بدهی دارد که  شامل حدود ۲۵ میلیارد تومان بدهی سنوات گذشته و پرداختی بازنشستگان ،۱۴ و نیم میلیارد تومان مربوط به  پزشکان و مابقی مربوط به تجهیزات بسیار مدرن خریداری شده از کشور آلمان است .

رئیس سازمان همیاری شهرداری های البرز گفت: با حمایت استاندار البرز و معاون امور هماهنگی استانداری توانستیم این بیمارستان را پس از مدتی توقف کاری دوباره فعال کنیم .

شیرازی اظهار داشت :شرایطی فراهم شد که بیمارستان دوباره  راه اندازی شود و طی ۲ ماه گذشته بخش های مختلف بیمارستان فعال سازی شد و از هفته جاری تمام بخش های این بیمارستان خدمات رسانی به بیماران را از سرگرفتند.

وی با قدردانی از حمایت استاندار البرز و دانشگاه علوم پزشکی استان گفت :اکنون ملزومات مصرفی بیمارستان تامین شده و کادر درمانی در بخش های مختلف از جمله  قلب ، بیهوشی ، جراحی عمومی،  زنان و زایمان فعالیت دارند و بخش آنژیوگرافی فردا سه شنبه فعال می شود.

وی گفت : امروز  در بخش  «سی سی یو» و  سایر بخش های بیمارستان  تعدادی بیمار بستری شدند  که طی بازدید که داشتم رضایت از کادر درمان و پزشکان داشتند.

این مسئول بیان داشت : در کنار فعال سازی بخش های مختلف بیمارستان  امام خمینی (ره) ، مکاتبه با طلبکاران بیمارستان دنبال شد ضمن آنکه مزایده بیمارستان و واگذاری آن به بخش خصوصی انجام می شود.

وی ادامه داد : خریداران خوبی برای بیمارستان امام خمینی (ره ) اعلام آمادگی کرده اند .

شیرازی  بیان داشت : فرصت ۱۰ روزه  به خریداران دادیم که تعهد مزایده است ضمن آنکه  یکی از مشکلات خریداران بانک ها بودند که قوانین دست و پا گیر بانک و  استعلام سوء پیشینه فرصت ۱۰ روزه را  می خواهد .

این مسئول گفت : اکنون ۹ گروه پاکت های مزایده را دریافت کرده اند که پس از دریافت ضمانت نامه ها ، مساله مزایده پیش خواهد رفت .

 دکتر محمد رضا نرمانی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کرج نیز به خبرنگار ایرنا گفت : از ابتدای هفته جاری بخش های این بیمارستان شامل بخش های سی سی یو، ای سی یو، داخلی ، کادر پرستاری  و پزشک مقیم  فعال شده است .

وی ادامه داد: اورژانس این بیمارستان  نیز به صورت شبانه روزی خدمات لازم را به بیماران و مراجعه کنندگان ارائه می دهد.

 نرمانی بیان داشت: این بیمارستان مشکل تعرفه داشت که  اکنون  کادر درمانی  آن مشغول به کار هستند .

به گفته وی ، رایزنی هایی صورت گرفته بیمه های تکمیلی نیز انجام شده تا بیماران با مشکل مواجه نشوند .

بیمارستان امام خمینی (ره ) کرج از دهه ۷۰ فعالیت خود را آغاز کرده است .

۷۴۱۰/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.