به گزارش ایرنا ، علی صالح آبادی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با صادر کنندگان و بازرگانان در اتاق بازرگانی استان البرز  اظهار داشت: حضور مستمر کارشناسان این بانک در همه استانها با هدف ارتباط تنگاتنگ با صادرکنندگان و تهیه و دستیابی به راهکارهای مناسب برای رفع چالش های موجود در مسیر صادرات و حضور فعال در بازارهای صادراتی در دستور کار بانک توسعه صادرات ایران قرار گرفته است.  

وی با اشاره به طرح مشکلات صادرکنندگان استان البرز در بحث مسائل ریالی و ارزی اظهار داشت: ما تسهیلات این استان را نسبت به گذشته افزایش می دهیم.

صالح آبادی افزود:  تاکنون ۱۱۶ میلیون یورو  تسهیلات ارزی به صادرکنندگان البرزی پرداخت کرده ایم که کل تعهدات ما امسال معادل ۲۲۰ میلیارد تومان در این استان است۔

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران  گفت: طبق تفاهم  با بانک مرکزی، ارز حاصل از صادرات در همان روز دریافتی به ریال تبدیل خواهد شد.

وی بیان داشت : در بخش حواله ارزی ما می توانیم در شعب خارج از کشور  ارز صادرکنندگان  را دریافت تا ضمن تسهیل در جابجایی ارز  و رفع تعهد ارزی، وجه آنان را نگهداری کنیم.

صالح آبادی  با اشاره به اینکه ایران در حوزه دانش بنیان ها جزو کشورهای پیشرو است، گفت: ما در بحث فناوری نانو رتبه چهارم را در دنیا داریم و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در حوزه نانو در سال ۹۷ صادرات داشته ایم.

۷۴۱۱/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.