مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری البرز با تاکید بر اینکه قیمت تمام شده آب در هر هزار لیتر حدود 1200 تومان است گفت: شرکت آبفا برای این میزان آب که به شهروندان می‌دهد، فقط 450 تومان دریافت می‌کند.

به گزارش ایسنا منطقه البرز، غلامرضا رضایی فر در همایش جامعه روحانیت استان البرز که با هدف آشنایی و اشاعه آموزه‌های مدیریت مصرف آب و برق درکرج برگزار شد با ارایه گزارشی از وضعیت تولید و مصرف آب در استان البرز و مقایسه آن با کشور و سایر جوامع بشری در جهان بیان کرد: موضوع محدودیت در منابع آب از آنچه که فکر می‌کنید به ما نزدیکتر است و نباید این تصویر پیش‌ آید که با یک سال بارندگی خوب، اوضاع منابع آبی البرز هم خوب شود.

وی افزود: درحالی که طی شش سال گذشته 100 حلقه چاه جدید آب شرب دراستان البرز حفر و تجهیز کردیم، به همین میزان هم چاه‌های خشک شده داشته‌ایم. این یعنی زنگ خطر آبخوان‌ها به صدا درآمده است.

مدیرعامل آبفای شهری البرز با تاکید بر اینکه قیمت تمام شده آب در هر هزار  لیتر حدود 1200 تومان است گفت: شرکت آبفا برای این میزان آب که به شهروندان می‌دهد، فقط 450 تومان دریافت می‌کند.

وی افزود: قیمت یک بطری آب معدنی 300 سی سی 1200 تومان است در حالی که آبفا معادل 3000 بطری را با قیمت 450 تومان در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

وی به اقدام جهادی سال 93 اشاره کرد وگفت : در این سال که یکی از پرمشکل‌ترین نقاط کشور در تامین آب بودیم با اجرای 47 روزه سامانه پمپاژ اضطراری خط انتقال سد طالقان، وضعیت آبرسانی به کرج را پایدار کردیم و این درحالی بود که برای اجرای این طرح در حالت عادی بیش از یک سال زمان لازم بود.

رضایی فر سپس به پروژه آب‌شیرین کن اشتهارد اشاره کرد وگفت: شوری آب دراشتهارد موجب شد تا در این شهر، مجموعه آب‌شیرین‌کن را احداث کنیم.

وی افزود: هم اکنون از تمام ظرفیت آبی تخصیصی استان استفاده می‌کنیم، اما بارشد جمعیت این استان تا پایان برنامه ششم توسعه به 100 میلیون متر مکعب آب جدید نیاز داریم وتا سال 1420 به 300 میلیون متر مکعب در سال یعنی 350 میلیون متر مکعب بیشتر از تولید امروزمان، بنابراین چاره ای نیست جز صرفه جویی و بهینه مصرف کردن و انتظار داریم از روحانیون و ائمه جماعات استان تا با کلام نافذ خود این مسایل را مدنظر قرار داده و شرایط را برای مردم بازگو کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.