به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، علی در ویش پور در جلسه بررسی رانش زمین طالقان، و جانمایی جایگاه های سوخت شهرستان طالقان که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز برگزار شد افزود: اگر پروژه ها طبق برنامه زمانبندی شده اجرا شوند با همان تخصیص اعتبار اولیه تمام پروژه ها تکمیل می شوند اما نباید پروژه ها نیمه تمام رها می شوند و با گذشت زمان اعتبار بیشتری برای تکمیل پروژه ها نیاز است که این به معنای هدر رفت منابع و اعتبارات جذب شده است.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی باید نسبت به مشکلات و معضلاتی که وجود دارد مسئولانه و متعهدانه عمل کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی تاکید کرد: تخصص توام با تعهد و جدیت در کار لازمه رونق و توسعه استان برای  پیشبرد پروژه های عمرانی و خدمات شهری است.

درویش پور عنوان کرد: باید تکمیل محور هشتگرد طالقان هرچه سریعتر در دستور کار قرار گیرد و اعتبارات جذب شده بصورت بهینه صرف شود بنابراین نباید هزینه اضافی بر پروژه ها تحمیل شود. 

وی افزود: اداره راه و شهرسازی البرز موظف است نسبت به تثبیت و مقاوم سازی محور هشتگرد طالقان با لحاظ تمام تمهیدات فنی و اصولی اقدام کند و جانمایی مسیر جایگزین(واریانت) نیز در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امورعمرانی گفت: مشکل رانش زمین در طالقان به دلایل وضعیت زمین شناسی و جریان آبهای سطحی و آبهای زیرزمینی مربوط به سالیان متمادی است و بارش های فروردین ماه ۹۸ رانش زمین را تشدید کرده است.  

وی تصریح کرد: باید جایگاه های سیار برای شرایط بحران توسط شرکت فرآورده های نفتی جانمایی و پیش بینی شود.

درویش پور ادامه داد: جایگاه پمپ و منبع سوخت برای شرایط اضطرار مقاوم سازی شود و در شرایط بحرانی از حوادث وخسارات پیشگیری شود.

وی تصریح کرد: باید شورای فنی به همراهی فرمانداری طالقان و سایر دستگاه های اجرایی و به ویژه شرکت فرآورده های نفتی در خصوص جانمایی زمین جدید برای جایگاه سوخت اقدام نمایند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی اشاره کرد:برای تهیه طرح تفصیلی باید از ظرفیت های سازمان زمین شناسی بهره برد.

وی یادآور شد: ضرورت دارد شهرداری طالقان در جلوگیری از واگذاری زمین در نقاط بحرانی که احتمال رانش زمین بسیار زیاد است مجدانه اقدام کند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1226861
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.