امروزه یکی از مشکلات اساسی کشور  کاهش زمان گفت و گو بین اعضای خانواده  است به طوریکه میانگین  گفت و گوی اعضای خانواده به کمتر از ۲۰ دقیقه در روز رسیده  در حالی که در گذشته بیش از ۲ ساعت بوده است.

مدیرکل  دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت:  طرح گفت و گوی ملی باید به عنوان یک رویه درون آموزش و پرورش و حتی در خانه ها گسترش داده شود.

فرحناز مینایی پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج اظهارداشت:  امسال طرح گفت‌وگو ملی در ۱۲۰۰ کلاس درس  کشور اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح فرآیند شیوه‌های مهارت ارتباطی و گفت گوی دانش آموزان با دانش آموزان، دانش آموزان با اولیای مدرسه، دانش آموزان با مسئولان شهر و استان خود و دانش آموزان با والدین در منزل دنبال می‌شود.

مینایی پور تصریح کرد: یکی از برنامه های اصلی دولت این است که طرح ملی گفت و گوی بین نسلی را به عنوان یک مساله مهم و اساسی، در خانه و مدارس گسترش دهد.

وی اضافه کرد: در هر استان بین ۳۰ تا ۴۰ کلاس از دهم آذرماه سال تحصیلی ۹۸-۹۷ زیر پوشش این طرح ملی قرار گرفته است .

مینایی پور ادامه داد: تمام صحبت هایی که نوجوانان و جوانان درباره مسائل و مشکلات جدی در عرصه ارتباطی دارند، درست و دقیق است، بنابراین باید در پاسخ به این مطالبات دانش آموزان، گفت و گوی بین نسلی را در آموزش و پرورش و در سطح مدارس توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه گفت و گوی ملی و بین نسلی به عنوان یک نیاز اساسی در جامعه به شمار می رود، افزود: باید صدای دانش آموزان، جوانان و نوجوانان را بشنویم و این تعامل را در قالب گفت و گوها با نسل آینده ساز و جوان جامعه داشته باشیم.

مدیرکل  دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: این گونه نشست ها بسیار می تواند در تعامل و گسترش و توسعه گفت و گو ها بین نسل امروز و نسل گذشته تاثیرگذار باشد.

وی عنوان کرد:  مشارکت خانواده ها  نیز در اجرای اینگونه طرح های ارتباطی بسیار ضرورت دارد زیرا تا زمانی که والدین و دانش آموزان نسبت به یک موضوع اتفاق نظر نداشته باشند، نمی توان آن موضوع یا طرح را موفق دانست.

مینایی پور افزود: از آنجا که میزان گفت و گوی بین نسلی و میان اعضای خانواده ها به شدت کم شده است ،بهترین راهکار توسعه عملیات اجرایی این گونه طرح ها به ویژه در مدارس است زیرا همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مدرسه کانون تحول است.

وی تاکید کرد: در این طرح آموزش های لازم  توسط کارشناسان حوزه علوم تربیتی پیرامون دوره بلوغ نیز به دانش آموزان داده شد.

این طرح ملی دانش آموزان دوره متوسطه را تحت پوشش قرار داد.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.