عضو هیئت مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار کشور  از ترویج دلال‌بازی در صدا و سیما انتقاد کرد و گفت: در کدام سریال صدا و سیما قهرمان فیلم یک تراشکار یا کشاورز است، اکثر فیلم‌ها روایت زندگی قشری مرفه با خانه‌های چندهزار متری و ماشین‌های آنچنانی است و اینطور القا می‌شود که اگر کسی می‌خواهد به اینها برسد باید به دنبال دلال‌بازی برود.

علی اصلانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه البرز،  با اشاره به وضعیت بنگاه‌های تولیدی در کشور گفت: متأسفانه این روزها شاهد رکود در کارخانه‌ها هستیم و این رکود روز به روز در حال بدتر شدن است.

اصلانی افزود: این وضعیت باعث شده برخی کارگران به فکر کار در کشورهای دیگر به خصوص کشورهای همسایه بیفتند.

این فعال کارگری ادامه داد: البته ارسال نیروی کار به کشورهای خارجی جزو برنامه‌های دولت هم هست تا با توجه به نرخ بالای بیکاری در ایران، با این روش قدری از نرخ بیکاری کاسته شود.

وی خاطرنشان کرد: رکود و شرایط بد اقتصادی که این روزها در کشور وجود دارد باعث شده بسیاری از جوانان تمایلی به ازدواج نداشته باشند و کسانی هم که ازدواج کرده و یا ازدواج می‌کنند بچه‎دار نشوند چون از پس هزینه‌های زندگی بر نمی‌آیند.

وی در ادامه با اشاره به ضعف در آموزش مهارت در کشور خاطرنشان کرد: طبق قانون کار قرار بود دانشگاه‌هایی که در کنار برخی واحدهای تولیدی مستقر می‌شوند به کارگران همان کارخانه مهارت‌آموزی کنند اما متاسفانه مسیر این قانون تغییر کرد و برخی از واحدهای آموزشی به دنبال سودجویی از مدرک‌گرایی در جامعه رفتند، بنابراین لازم است در این زمینه اصلاحاتی صورت بگیرد.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود از ترویج فرهنگ غلط توسط صدا و سیما در رابطه با کار و فعالیت مولد هم انتقاد و تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌هایی که در صدا و سیما ساخته می‌شود دلال‌بازی را ترویج می‌دهد.

وی افزود: در کدام سریال صدا و سیما قهرمان فیلم یک تراشکار یا کشاورز است، اکثر فیلم‌ها روایت زندگی قشری مرفه با خانه‌های چندهزار متری و ماشین‌های آنچنانی است و اینطور القا می‌شود که اگر کسی می‌خواهد به اینها برسد باید به دنبال دلال‌بازی برود.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.