رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان البرز در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: نهاد شورای نگهبان حافظ قانون اساسی است .

به گزارش خبرآنلاین ؛ سید رضا نوراللهی  با بیان اینکه دفاتر شورای نگهبان به عنوان بازوری نظارتی در امر انتخابات موضع مشخصی دارد و یک دستگاه نظارت بی طرف است،افزود: خط قرمزشورای نگهبان قانون است و براساس فرمایش مقام معظم رهبری برای پاسداری از قانون اساسی باید امانتدار مردم باشد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد نشاط و شور انتخاباتی دراین برهه زمانی که با تحریم ها و فشار افتصادی همراه با مسایل منطقه ای و فرا منطقه ای مواجه هستیم، امری ضروری است،ادامه داد: باید با تدابیر لازم شور انتخاباتی را بین مردم افزایش داد و کاندیدای اصلح را به مردم معرفی کرد چراکه سرنوشت کشور در انتخابات رقم می خورد.

نوراللهی با تاکید بر اینکه کاندیداها نباید وعده های غیرعملی به مردم دهند گفت: تخلفات و اقدامات کاندیداها قبل و پس از انتخابات بر اساس مستندات و مدارک مورد پیگیری قرار می گیرد.در این راستا در حوزه نظارت شبکه مردمی دفتر نظارت و بازرسی استان البرز فعال است و بی طرفانه فعالیت نظارتی خود را دنبال می کند و با تلاش هرچه بیشتر به دنبال برگزاری انتخاباتی در شان مردم نظام جمهوری اسلامی هستیم.

وی درپاسخ به به سوالی مبنی براینکه قوانین برای تخلفات کاندیداهای احتمالی انتخابات چگونه است اظهار داشت: یکی از مشکلات دراین زمینه آن است که قوانین به مقتضیات روز جامعه دیده نشده است. اما تمام تخلفات قبل و پس از انتخابات مورد بررسی قرار می گیرد و ستاد پیشگیری از تخلفات با محوریت قوه قضاییه به این منظور پیش بینی شده است. این مسئول تاکید کرد: اگر مستندات در تخلفات داوطلبان احتمالی باشد در بررسی صلاحیت ها تاثیرگذار خواهد بود وحتی پس از انتخابات تا زمانی که حکم منتخب امضا نشده این موضوع مهم بررسی می شود.

نوراللهی تاکید کرد: نظارت ها شروع شده و اگر داوطلبی از امکانات دولتی استفاده کند رصد می شود اما این امر رسانه ای نخواهد شد و این تخلفات در بررسی صلاحیت ها درنظر گرفته می شود.

این مسئول درخصوص وضعیت قانون استانی شدن انتخابات نیز گفت: اشکالاتی دراین زمینه گرفته شده و هنوز اجرایی نشده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1208927
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.