معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: کشور سوریه نیازهای جدی در زمینه نیروی کار دارد و ایران می تواند نیروی کار و آموزش فنی و حرفه ای مورد نیاز این کشور را تامین کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سلیمان پاک سرشت امروز در نشستی که با حضور وزیر کار و امور اجتماعی کشور سوریه در مرکز تربیت مربی برگزار شد، ابراز امیدواری کرد: بازدید وزیر سوریه از فعالیت های مرکز تربیت مربی و مذاکرات منعقد شده بتواند همکاری دو جانبه در حوزه های مهارتی را تقویت می کند.

وی افزود: کشور سوریه نیازهای جدی در زمینه نیروی کار دارد و ایران می‌تواند نیروی کار و آموزش مهارتی مورد نیاز این کشور را تامین کند.

پاک سرشت با اشاره به ورود تکنسین مورد نیاز در حوزه آموزش و فعالیت های فنی جدید، گفت: تحولات نوین در آموزش و همکاری میان دستگاه ها ایجاو شده و برای بهبود روابط می توان این اقدامات را به تعاملات و اقدامات مشترک میان دو کشور ایران و سوریه تبدیل کرد.

وی با اشاره به ایده‌های آموزشی که وزیر کار سوریه مطرح کرد، افزود: از موارد مطرح شده استفاده خواهیم کرد تا به دستاوردهای مهمی در حوزه های آموزشی برسیم.

وی در ادامه به تامین بودجه دولتی و مرکز تربیت مربی از منابع مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای اشاره کرد و افزود: خدمات آموزشی مربیان برای کارگذاران دولتی رایگان بوده و مربیان سازمان، زمان خود را صرف باز آموزی مهارت و تکنولوژی‌ جدید می کنند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، ادامه داد: گروه هدف فراگیر آموزش های مهارتی، بر اساس انعقاد قرارداد مالی در دستگاه ها و بخش خصوصی مشمول خدمات آموزشی می شود.

پاک سرشت با اشاره به درآمد مرکز تربیت مربی، یادآور شد: درآمدهای این مجموعه در مجموعه صرف تقویت فعالیت های مرکز می شود و علاقه مندان تربیت نیروی آموزشی، باید از امکانات مرکز استفاده کند. 

پاک به مهارت آموزی برای سربازان حین وظیفه اشاره کرد و گفت: در راستای افزایش مهارت جوانان از بین سربازان دارای مهارت ویژه به عنوان تکمیل مهارت و آموزش به سایر سربازان استفاده می شود. 

پاک سرشت به فراگیری متصدیان بنگاه‌های اقتصادی در مرکز تربیت مربی اشاره و تصریح کرد: اگر آموزش با همکاری صنعت، بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی دنبال شود، می توانیم آموزش را طبق دانش روز ارائه دهیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.