رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای اسلامی شهر کرج گفت که نباید مثل گذشتگان با پروژه مترو نامهربانی کنیم، بلکه باید به ضرب المثل «دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما بکاریم و دیگران بخورند»باور داشته باشیم .

به گزارش ایلنا، احد رسولی در پنجاهمین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و املاک و پس از قرائت لایحه انتشار اوراق مشارکت برای تکمیل خط 2 مترو طی سخنانی گفت: کرج بعد از تهران دومین کلانشهر کشور است که پروژه مترو را کلنگ زنی کرد اما امروز سه ایستگاه از متروی مشهد که کار را پس از ما شروع کردند، راه اندازی شده و هنوز خبری از صدای سوتِ قطارها در کرج نیست.

وی افزود: حدود 8 درصد از جمعیت کلانشهرهای کشور در کرج زندگی می کنند اما این شهر به‌رغم بهره مندی شهرهایی همچون مشهد و تهران از هزاران میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خطوط ریلی (مترو)، صرفاً موفق به انتشار صد میلیارد تومان اوراق مشارکت شده و متاسفانه حمایت و نگاه لازم برای تکمیل پروژه نیمه تمام متروی کرج وجود ندارد. به راستی تکلیف چیست؛ آیا باید کار را که تا امروز صدها میلیارد از اعتبارات دولتی و شهری را بلعیده، در همین مرحله متوقف بگذاریم .

این مسئول تصریح کرد: این طور نیست که بنده از مترو و عملکردِ مدیران آن حمایت مطلق داشته باشم بلکه از عملکرد ماههای اخیر پیمانکار گلایه مند هستم و از اینکه حقوق کارگران در ماه‌های اخیر منظم پرداخت نشده نیز ناراضی هستم اما باید بحث را فراتر مورد کالبدشکافی قرار دهیم، آیا انتشار اوراق مشارکت که 50 درصد از اصل و سود آن را دولت پرداخت می کند، راهکاری مناسب برای تزریق نقدینگی به پروژه نیست یا اینکه می خواهیم دست روی دست بگذاریم تا هزار میلیارد موردِ نیاز امسال به چند هزار میلیارد تومان در سالهای آینده تبدیل شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.