به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، عزیزاله شهبازی روابط عمومی ها را پل ارتباطی مستحکمی بین مردم و مدیران دانست و افزود: همانطور که از رسانه ها انتظار می رود در بیان کاستی ها و نقاط ضعف موجود حد اعتدال و انصاف را رعایت کنند و زمینه سیاه نمایی از شرایط موجود را برای معاندان نظام فراهم نکنند از روابط عمومی ها نیز انتظار می رود در بیان دستاوردها اغراق نکنند و حقایق را همانطور که هست منعکس کنند و به این ترتیب است که می توانند از سرمایه اجتماعی و امید مردم حراست کنند.
وی ادامه داد: ضرورت دارد با شفاف سازی و آگاهی بخشی، شرایطی را ایجاد کنیم که مردم بتوانند به راحتی و به درستی تصمیم بگیرند همچنین کیفیت بیان حقایق آنچنان باشد که ابهامات مردم برطرف شود تا بتوانند منصفانه قضاوت کنند و حتی اگر نقدی هم دارند اعتراض هایشان را با نگاه قانونمند و درست مطرح کنند.
استاندار البرز نقش روابط عمومی ها در حفظ و تقویت اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بسیار سازنده توصیف کرد و افزود: اگر روابط عمومی ها به وظایف و تکالیف خود نسبت به مدیران سازمان و دستگاه متبوع خود و مردم آگاه نباشند، به طور حتم در اطلاع رسانی دچار اختلاف نظر و در نهایت شکاف اجتماعی خواهیم شد که بواسطه این امر موضوعاتی رخ می دهد که کشور را دچار هزینه و خسارت می کند.
وی افزود: اطلاع رسانی مناسب کمک می کند که مردم در جریان خدمات دستگاه های دولتی و حاکمیتی قرار گیرند، بنابراین ما موظف هستیم برای جلوگیری از دلسردی، یاس و نا امیدی کاذب در جامعه، اقدامات و عملکرد و فعالیت های خود را به نحو موثری به سمع و نظر مردم برسانیم که تحقق این امر در گروی حضور فعال روابط عمومی ها و هم افزایی با رسانه ها است.
استاندارالبرز اضافه کرد: به طور قطع اگر مردم از فعالیت های شبانه روزی بسیاری از مسئولان و تلاش های وافر آنها با خبر شوند حتما تحت تاثیر فعالیت های سوء رسانه ای که برای انشقاق مردم است، قرار نمی گیرند.
وی گفت: دستاوردها و اقدامات بزرگی در مجموعه دولت وجود داشته که گاهی به دلیل ضعف دراطلاع رسانی بدرستی به مردم منتقل نشده است بنابراین باید تلاش کنیم که ارتباط و تعامل جدی بین مجموعه دولت و اصحاب رسانه به شکل منطقی رقم بخورد.
8029/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.