به گزارش ایرنا، ابوالفضل فلاح روز شنبه در نشست شورای مدیران زیر مجموعه اقتصاد و دارایی در منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز افزود: از این میزان سرمایه گذاری خارجی تا کنون حدود 50 درصد به بار نشسته است.
وی گفت: در حوزه درآمدهای کل که بخشی از آن مالیاتی است ، بیش از 105 درصد سال گذشته تحقق درآمد داشتیم.
فلاح اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی پیام به عنوان یک ظرفیت است که در کنار آن ظرفیت های دیگری نیز از جمله نمایشگاه بین المللی و پایانه صادراتی در حال شکل گیری هستند.
وی گفت: این سه مجموعه در کنار یکدیگر در منطقه هابی را تشکیل می دهند که طبق مطالعات اولیه منطقه غرب آسیا چنین ویژگی منحصر به فرد است.
مدیرکل اقتصاد و دارایی البرز با اشاره به ظرفیت ایجاد بندر خشک دراین استان اظهار داشت: منطقه ویژه برکت نیز در حال ایجاد شدن است که در کنار منطقه ویژه اقتصادی پیام می تواند به صورت هم افزایی در رشد و توسعه استان و کشور نقش بسزایی داشته باشد.
فلاح با اشاره به اینکه هاب دارویی کشور در البرز در حال شکل گیری است، افزود: هم اکنون این استان در رتبه نهم کشوری در حوزه تولید ناخالص ملی و در رتبه 23 کشور در بخش منابع بانکی قرار دارد.
وی ادامه داد: توان تامین منابع مالی بانکی در استان مثبت بوده و با مدل رشد هشت درصد که در برنامه ششم برای کشور پیش بینی نشان می دهد که ما در سال حداقل بایستی 260 هزار میلیارد ریال منابع را از طریق بانکی، بورس، سیستم دولتی و فاینانس خارجی و سرمایه گذاری مستقیم خارجی جذب کنیم.
مدیر کل اقتصاد و دارایی البرز گفت: همچنین در صورتی که بخواهیم به اشتغال برنامه ششم و نرخ بیکاری متوسط یازده برسیم بایستی در سال 45 هزار اشتغال خالص داشته باشیم.
7414/6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.