سالار قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از تولید این محتوای تربیتی را ترویج تفکر اصیل فرهنگ علوی، تعمیق و تقویت اعتقادات دینی بر اساس محبت و معرفت امام علی (ع) و توسعه و گسترش اخلاق و رفتار اسلامی با تاسی از رفتار علوی در بین جامعه هدف به ویژه دانش آموزان ذکر کرد.
وی تصریح کرد: نهج‌البلاغه فقط یک کتاب نیست؛ بلکه میراثی از مقام امامت و فرهنگ والای علوی است که دنیا با وجود بحران‌های کنونی نیازمند آموزه‌های آن است.
وی با اشاره به اینکه هر جامعه ای که بخواهد شکل بگیرد نیازمند مکتب فرهنگی و فکری است ، یادآور شد: این مکتب زیربنای جامعه ای مترقی است.
وی عنوان کرد: این کتاب به جهت اینکه سخنان و نامه های امام اول شیعیان را داراست، در بین شیعه، اهمیت و رواج فوق العاده ای داشته و آن را بعد از قرآن کریم، مهمترین کتاب می دانند.
وی اظهار داشت: کتاب نهج البلاغه در بین اهل تسنن نیز، به علت فصاحت و بلاغت بی نظیرش، مورد توجه بسیاری از علمای آنها بوده و هست.
وی بیان داشت: در این محتوای پرورشی مطالب مختلفی از جمله دستورات امام علی (ع) به فرماندهان، استانداران و افراد مختلف و حتی دشمنان در نهج البلاغه ذکر شده که امروز جامعه ما به آن نیازمند است.
قاسمی با بیان اینکه این محتوای پرورشی تربیت از منظر نهج البلاغه از سوی وزارت آموزش و پرورش به صورت کتاب کمک آموزشی منتشر و یادآور شد: این محتوای پرورشی در اختیار معاونین و مربیان پرورشی در استان های مختلف کشور قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: در ارزیابی ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش ، طلایه داران عرصه تربیت آموزش و پرورش البرز نیز موفق به کسب رتبه اول کشوری شد.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و 24 هزار و 500 معلم دارد .
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.