به گزارش ایرنا، سورنا ستاری روز سه شنبه در آئین بهره برداری از چند داروی ضد سرطان و دیابت در شهرک صنعتی اشتهارد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این فهرست ، مشتمل بر مواد اولیه و داروهایی است که بیشترین میزان واردات را به خود اختصاص داده اند که سری نخست آنها امروز در استان البرز رونمایی و خطوط تولیدی این داروها فعال شد.
وی بیان داشت: با توجه به اقلام تحریمی که شامل تمام صنایع است، امسال بیش از 30 تا 40 درصد فعالیت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری
بر روی تولیدات دارویی و مواد اولیه متمرکز شده است و به همین منظور فهرستی ازنیازها با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو آماده شده است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری تاکید کرد که در این بخش فعالیت ها بر تولید محصولاتی برای تجاری سازی و صنعتی شدن معطوف است و بحث آزمایشگاهی مطرح نیست.
ستاری گفت: اواخر سال گذشته قرارداد تولید فهرست داروهای مورد نیاز منعقد و به شرکت های تولیدی کشور ابلاغ شده که طبق برنامه زمان بندی فشرده این داروها را تولید خواهیم کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تحریم ها اشاره کرد و گفت: تحریم برای صنعت دارو در داخل کشور فرصتی جدی است تا فعالان این حوزه بتوانند هر چه بیشتر خود را تجهیز کنند.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.