به گزارش ایرنا،علی درویش پور روز شنبه در همایش شوراهای اسلامی شهرستان ساوجبلاغ که در مجتمع ایثار بخش چندار برگزار شد، افزود: امروز شوراها به بلوغ رسیده‌اند و رسالت آنها فراتر از عمران و آبادانی است.
وی گفت: شاید زیرساخت‌های خوبی بعد از انقلاب اعم از گاز و برق و... ایجاد شده باشد اما متاسفانه عدم ایجاد اشتغال باعث شده مهاجرت معکوس به شهرها صورت بگیرد.
درویش پور بیان داشت: به تازگی لایحه اشتغال پایدار روستایی در کشور به تصویب رسیده که امیدواریم بتواند با ایجاد اشتغال برای جوانان روستایی مانع از مهاجرت روستائیان به شهرها شود.
وی گفت: نباید پاسداشت شوراها را معطوف به یک روز کرد و باید با هم‌افزایی دستگاههای اجرایی و همکاری شوراها گام‌های موثری که منجر به تعالی روستاها و شهرها شود، برداشت.
فرماندار ساوجبلاغ در این همایش با بیان اینکه اعضای شوراها نمایندگان مردم در پارلمان های شهری و روستایی هستند، اظهار داشت: در شهرستان ساوجبلاغ 298 اعضای شورای شهر و روستا وجود دارد که در پنج شهر 27 نفر عضو شورا و در روستا 271 نفر هستند.
ابوالقاسم پالیزگیر افزود: از این تعداد 102 عضو شورا در بخش مرکزی، 89 نفر در بخش چندار و 80 نفر در چهارباغ فعالیت می‌کنند.
وی بابیان اینکه تمامی اعتبارات باید در جهت عمران شهر و روستا هزینه شود، گفت: سال گذشته 350 میلیارد ریال به پروژه های عمرانی شهرستان اختصاص یافته بود که 107 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 87 میلیارد ریال در شهرستان انجام شد و مابقی صرف حقوق و مزایای دهیاری و شهرداری‌هاشد که این اصلا قابل قبول نیست.
پالیزگیر گفت: دولت در حوزه اشتغال‌زایی 15 میلیارد ریال تسهیلات با یکسال تنفس و بازپرداخت پنج ساله به متقاضیان اختصاص می‌دهد تا شعار سال تحقق یابد.
وی گفت: شهرستان ساوجبلاغ سال گذشته در بحث رونق تولید و اشتغال پایدار روستایی رتبه اول کشوری را دریافت کرده که امیدواریم امسال هم در این زمینه به خوبی گام بردارد.
فرماندار ساوجبلاغ در پایان از شوراها و دهیاران و شهرداران خواست از نخبگان و کارآفرینان روستاها و شهرها استفاده نمایند.
9933/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.