به گزارش ایرنا؛ شهردار شهرجدید هشتگرد در آئین گفت: پیاده راه و مسیر سلامتی شهرجدید هشتگرد از جمله پروژه های عمرانی است که در زمینی به مساحت 12 هزار مترمربع و با صرف هشت میلیارد ریال احداث شده است.
اصغر آقائی افزود: پارک محله ای به مساحت 2 هزار و 555 مترمربع و با صرف هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد ریال دومین پروژه عمرانی بود که در اختیار شهروندان قرار گرفت .
وی بیان داشت : سالن ورزشی با زیربنای یک هزار و 200 متر مربع سومین پروژه عمرانی است که با مشارکت سپاه ناحیه ساوجبلاغ به سرانجام رسیده و قشرهای مختلف مردم می توانند از این فضای ورزشی استفاده کنند.
آقائی از آغاز عملیات 6 پروژه جدید عمرانی خبرداد و گفت: قطعه نخست بوستان بانوان با اختصاص 20 میلیارد ریال و پنج پارک محله‌ای در نقاط مختلف شهر با اعتباری بالغ بر 19 میلیارد ریال از امروز احداث آنها کلید خورد که تمام این پروژه‌ها تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
شهردار شهرجدید هشتگرد اظهار داشت: این شهر با 60 هکتار فضای سبز شهری به جز نوار سبز اتوبان و جنگل ورودی شهر، سرانه فضای سبز برابر با 32 مترمربع برای هر نفر را دارد که دو برابر سرانه‌ کشوری می باشد. 
آقائی گفت: شهر جدید هشتگرد از معدود شهرهایی است که با تفکیک آبیاری فضای سبز شهری از آب شرب، تمام پارک‌ها و درختان را با استفاده از پساب تصفیه خانه آبیاری می‌کند.
مدیر عامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد نیز از اجرای پروژه اولین باغ ایرانی در شهر جدید هشتگرد خبر داد و گفت: بعد از همایش سرمایه گذاری که بهمن ماه سال گذشته برگزار شد اجرای این باغ ایرانی به قطعیت رسید که در زمان حاضر در حال طراحی می باشد و احداث آن حدود چهار ماه آینده آغاز می شود.
داود صفدری افزود: هزینه ساخت باغ ایرانی بالغ بر 400 میلیارد ریال خواهد بود که با توجه به اینکه در زمان حاضر پروژه مترو را از منابع داخلی خودمان تامین هزینه می‌کنیم، تلاش داریم در قالب پکیج‌های سرمایه‌گذاری واگذار نمائیم.
وی همچنین از احداث مسیر دوچرخه سواری در شهر جدید هشتگرد خبر داد و گفت: در ادامه مسیر پیاده راهی که امروز به بهره برداری رسید به سمت جنوب تا پارک گلستان، با همکاری شهرداری با هزینه ای بالغ بر 150 میلیارد ریال مسیر دوچرخه و پیاده راه سلامت تعبیه شده که پارک گلستان را به قسمت‌های شمالی شهر متصل کند.
شهر جدید هشتگرد که اکنون حدود 60 هزار نفر سکنه دارد با تکمیل مسکن مهر و ساختمان های انبوه سازی تا سال 1400 شمار ساکنان آنان از 500 هزار نفر فراتر می رود.
9933/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.