به گزارش ایرنا، حاج مهدی قاسمی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت روز شوراها در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پروژه بزرگراه شمالی کرج به مسافت حدود17 کیلومتر در امتداد بزرگراه شهید همت در دست ساخت قرار گرفته و شهرداری کرج به تنهایی قادر به تامین بودجه این پروژه نیست.
وی ادامه داد: تکمیل این پروژه که بیش از 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد نیازمند اختصاص بیش از 10 هزار میلیارد ریال اعتبار است که باید دولت بخشی از این بودجه را تامین کند.
قاسمی گفت: این درحالی است که شهرداری کرج پروژه های عمرانی بزرگی همچون تقاطع های سپاه ،حصارک و ده ها پروژه کوچک و بزرگ عمرانی در دست اقدام دارد و می بایست هزینه اجرای آنها را تامین کند.
وی ادامه داد: اجرای پروژه آسفالت معابر کرج از مطالبات مردمی است که نیازمند بودجه کلان بوده ،حال اینکه شهرداری در این وضعیت اقتصادی نامناسب نمی تواند بار پروژه های ملی را بردوش بکشد.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت : طی 20 ماه گذشته تلاش ها بر این بود که تعداد زیادی پروژه عمرانی نیمه تمام در کرج به نتیجه برسد که بیشتر این پروژه ها بین 10 تا 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.
وی گفت: پروژه های غیر همسطح مانند حصارک با 80 درصد پیشرفت فیزیکی و ماهان با 50 درصد پیشرفت فیزیکی نیمه تعطیل بودند که کارگاه های آنها فعال سازی شد.
قاسمی افزود: حوزه حمل و نقل عمومی کرج نیز با مشکلات زیادی روبر است ضمن آنکه در بحث آسفالت مردم مطالبات جدی دارند.
وی بیان داشت : اعتقاد من این است که پروژه های ادامه بزرگراه شهید همت و اتوبان تهران - کرج ملی هستند و توقع این است که حاکمیت در کنار شهرداری قرار بگیرد.
وی گفت: جاده دسترسی فرودگاه پیام یکی دیگر از پروژه هایی است که باید شهرداری به خاطر مسافری شدن این فرودگاه آن را انجام دهد .
وی بیان داشت : پروژه میدان سپاه نیز تا یک ماه آینده تکمیل می شود و تاکید ما این است که پروژه های تکمیل نشده را افتتاح نکنیم.
این عضو شورا اظهار داشت: تقاطع بزرگ و غیر همسطح حصارک کرج هفت سال است که شروع شده و پیمانکار تا پایان تیر ماه امسال باید این پروژه را تکمیل کند.
وی بیان داشت: امسال سه هزارو 600 میلیارد ریال برای تملک املاک در اختیار شهرداری کرج قرار گرفته است .
وی گفت: همچنین شهرداری کرج ملزم شده تا برای جمع آوری آب های سطحی 200 چاه جذبی در نقاط حساس شهر حفر کند.
اختصاص سه هزار میلیارد ریال برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و افزایش تعداد اتوبوس های جدید کرج به 200 دستگاه، اختصاص یک هزارو 470 میلیارد ریال برای جدولگذاری و تعیین بودجه یک هزار و 270 میلیارد ریالی برای ایجاد کمربند فضای سبز از دیگر مواردی بود که رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج به آنها اشاره کرد.
وی گفت: امسال برای ساخت بزرگراه شمالی کرج یک هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است .
ساخت خانه تئاتر در پارک تاجیکستان و باغ کتاب در پارک ابن سینا از دیگر مواردی بود که قاسمی به آنها پرداخت.
این عضو شورا بیان داشت: در بخش بازیافت و مدیریت شیرابه و زباله سوز 400 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده ایم.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.