رئیس شورای استان البرز گفت: برای رفع مشکلات مدیریت شهری، استاندار به صورت قانونی صلاحیت دخالت دارد لذا در مواردی همچون عدم تمکین مدیران، لازم است مدیرانی که رویکرد شورایی ندارند، متوجه وظایف خود شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نادر ایزدبین امروز در همایش روز شورای شهر که با حضور استاندار البرز و اعضای شورای شهرهای استان البرز در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: قانون متعالی شوراها توسط افراد ارزشمند نظام تبلور پیدا کرد و با فرمان تاریخی امام خمینی مبنی بر مردم سالاری، فرمان تاریخی صادر شد که البته با 20 سال تاخیر اجرا شد.

وی افزود: در سال 77 در دولت اصلاحات این روند، استارت خورد در حالی که 20 سال از سایر نهادها و سه قوه، دیرتر شروع شد.

ایزدبین با انتقاد از فراموشی شعارها و وعده های اعضای شورا، تصریح کرد: باید بدانیم این قانون صحیحی است که از طرف خداوند و در سوره شورا دستور داده شده که هنوز در جامعه به خوبی جاری و ساری نشده است.

رئیس شورای استان البرز ضمن گرامیداشت بحث مردم سالاری ابراز امیدواری کرد در سالها و روزهای آتی خدمات رسانی بهتری صورت گیرد. 

ایزدبین با اشاره به قوانبن مرتبط با مدیدیت شهری گفت: برای رفع مشکلات مدیریت شهری، استاندار صلاحیت دخالت دارد لذا در مواردی همچون عدم تمکین مدیران، لازم است مدیرانی که رویکرد شورایی ندارند، متوجه وظایف خود باشند.

این مسئول در رابطه با بحث ارزش‌های معاملاتی، گفت: این ارزش در سال 97 مجلس شورای اسلامی، اعتباری معادل 3 هزار و 200 میلیارد تومان از شهرداری ها را حذف کرد و مجدد در تجدید نظر، ارزش افزوده به اعتبار مدیدیت شهری، اضافه شد که نشان دهنده ضعف نمایندگان بود.

ایزدبین با انتقاد از اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به درستی بر مسایل و مشکلات مدیریت شهری تسلط ندارند، تصریح کرد: برای تقویت لوایح و تصویب قوانین مجلس لازم است از شورای عالی استانها کمک گرفت و از موازی کاری پرهیز شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.