به گزارش ایرنا، اکبر سلیم نژاد روز سه شنبه به مناسبت نهم اردیبهشت روز شوراها در جمع خبرنگاران اظهار داشت : حوزه فرهنگ بسیار گسترده است که از آموزش قرآنی ، ورزش ، هنر، نقاشی، معماری گرفته تا فرهنگ عمومی جامعه را در بر می گیرد.
وی ادامه داد: بر همین اساس شورای پنجم کرج در ابعاد مختلف فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی به اجرای برنامه های ارزشمندی پرداخته که حمایت از تشکل ها در این بخش ها از مهمترین اقدامات است.
این عضو شورای شهر کرج گفت: از آنجا شهرداری دستگاه اجرایی درآمد و هزینه است ، سعی کردیم درآمدی که کسب می شود در تمام زمینه ها اثرگذاری آن مشهود باشد.
رئیس کمیسون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: در بهداشت عمومی ، ورزش ، توسعه علوم قرآنی و سایر بخش تجلیل از تلاش گران در اولویت قرار گرفته است.
سلیم نژاد افزود: در حوزه فرهنگ عمومی تلاش شد تا ورزش همگانی که شامل تمام رشته های ورزشی است در پارک ها به صورت ورزش صبحگاهی برای بانوان و آقایان داشته باشیم و به ورزش های همگانی و سایر ورزش ها بودجه تخصیص داده شده است.
وی اظهار داشت : از 107 ورزشکار البرزی که پرچم چمهوری اسلامی ایران را در عرصه ورزش بین المللی به اهتزار درآوردند،طی سال گذشته تجلیل شد.
وی افزود: در بخش قرآنی نیز فعالیت ها به صورت محله محور آغاز شده و مسابقات ترتیل، قرائت و روخوانی را در محلات اجرا کردیم و از نفرات اول تقدیر به عمل آوردیم .
این عضو شورا بیان داشت: بیشترین رویکرد در دوره پنجم بر محور فرهنگ شهر کرج بوده که طبق هماهنگی روز 21 فروردین را به نام روز فرهنگی
کرج نامگذاری کردیم.
وی گفت: امروز اراضی تپه مرادآب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه ایجاد مراکز فرهنگی ،تفریحی و خدماتی آماده شده و 70 هکتار زمین در این بخش اختصاص یافته است.
سلیم نژاد بیان داشت: ساخت هتل و تله کابین برای جذب گردشگران از مهمترین برنامه ها در تپه مرادآب است .
وی افزود : سال گذشته بودجه بخش فرهنگی مدیریت شهری کرج 130 میلیارد ریال بود که امسال بودجه به 240 میلیارد ریال رسیده است.
این عضو شورا تصریح کرد:امسال نیز بودجه ویژه برای جمع آوری و ساماندهی کارتن خواب ها و کودکان خیابانی اختصاص داده ایم.
سلیم نژاد اظهار داشت :در بخش فرهنگی عمرانی امسال پنج میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.