به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری البرز، عزیزاله شهبازی در دیدار با خانه مطبوعات این استان افزود: حتی الامکان در بودجه امسال نگاه ویژه ای به خانه مطبوعات البرز خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اولین قانونی که در سال 58 تصویب شد، قانون مطبوعات بود، افزود: رسانه ها در کشورهای پیشرفته دنیا طی یک روند حرفه ای درصدد هستند که اخبار خوبی را به خارج از مرزها انتقال دهند و مشکلات دیگر کشورها را برجسته کنند، اما معدود رسانه هایی هستند که برسر شاخ نشسته و بن می برند و با سیاه نمایی نقاط ضعف را برجسته می کنند.
شهبازی گفت: چندی پیش سیل به مراتب سنگین تری در آمریکا رخ داد ولی اخبار واصله حکایت از آرامش و امنیت بود در صورتی که در سیل اخیر مناطق مختلف کشور سیاه نمایی های بسیاری شد.
وی ادامه داد: همواره کشورهای غربی با نشر اخبار عمران، آبادانی و آزادی دنیا را تحت تاثیر قرار می دهند و در عوض اخبار وحشت، جنگ و ناامنی را از کشورهای جهان سوم به مردم القا می کنند.
استاندار البرز گفت: در دنیای امروز جنگ با سلاح های سرد و گرم نیست بلکه هجمه های رسانه ای و تبلیغاتی آرامش و امنیت دولت ها و ملت ها را نشانه می گیرند بنابراین رسانه ها نقش غیرقابل انکاری در دفع این تهدیدها و توطئه ها دارند.
وی ادامه داد: اکنون اطلاعات با سرعت در فضاهای مجازی و خبری نشر پیدا می کنند و هر تلفن همراه نقش یک رسانه را دارد بنابراین باید در نشر و بازنشر اخبار به صحت آن توجه داشت که این امر با آموزش و آگاهی بخشی محقق می شود.
وی با اشاره به اینکه نهادهای قانونمند رسانه ای را پشتیبانی می کنم، گفت: در دنیای کنونی شیوه های سنتی برای پاسخگویی به نیازهای نوین مردم و به خصوص جوانان کارآیی ندارد بلکه باید خود را بروز کنیم.
شهبازی افزود: ارتقا تولیدات رسانه ای از اهم امور فعالان این عرصه است چرا که باید تولیدات فرهنگی ما درخور و فاخر باشد تا مخاطبان اطلاعات مورد نیاز خود را از رسانه های رسمی داخلی دنبال کنند.
وی ادامه داد: نظام و حکومت از نشر شفاف اطلاعات و دستاوردها استقبال می کند چرا که امیدبخشی به جامعه با تنویر افکار عمومی محقق می شود.
استاندار البرز با اشاره به اینکه حمایت از رسانه ها و نشریات محلی را در دستور کار داریم، گفت: بسیاری از نهادها و انجمن ها مانند پزشکان و هنرمندان با حساسیت بر کار حرفه ای صنف خود نظارت دارند و به سودجویان مجال نمی دهند که انتظار می رود این امر در خانه مطبوعات استان نیز در جهت خروج اخبار و به حاشیه راندن بداخلاقان رسانه ای اجرایی شود.
وی با بیان اینکه نام مردم نوع دوست البرز در استان های سیل زده گلستان، لرستان و خوزستان بلندآوازه است، افزود: از رسانه های استان که در این راستا و در بحران سیل احتمالی البرز را حمایت کردند، قدردانی می کنم.
شهبازی خاطرنشان کرد: مطبوعات در انگیزه بخشی و حفظ روحیه خدمتگزاران نظام تاثیر بسزایی دارند.
وی با اشاره به اینکه هر اقدامی که در جهت تقویت جایگاه خانه مطبوعات و نهادهای خبری قانونی باشد، دریغ نخواهم کرد، گفت: در صورت وجود ردیف مشخص در بودجه، به طور قطع امسال اعتبار مناسبی برای حمایت از خانه مطبوعات در نظر گرفته می شود.
استاندار البرز ضمن قدردانی از فعالیت های روابط عمومی استانداری البرز در جهت تعامل با رسانه ها، افزود: در موضوع ساماندهی آگهی ها نیز تاکید می شود که آگهی های داخل استان به نشریات محلی داده شود و مدیرکل روابط عمومی استانداری با همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مطالبات خانه مطبوعات را پیگیری کنند.
وی با تاکید بر ساماندهی خبرنگاران و احصا دقیق افراد فعال، ادامه داد: با کار حرفه ای و نظارت دقیق خانه مطبوعات افرادی که در حوزه اطلاع رسانی بداخلاقی می کنند ناخودآگاه کنار می روند.
7414/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.