به گزارش ایرنا، عزیزاله شهبازی روز چهارشنبه در نشست ساماندهی جوانان که در اداره کل ورزش و جوانان این استان برگزار شد افزود: با وقوع سیل در کشور، مردم البرز با روش های مختلف پای کارآمدند و به همراهی، همدردی با سیل زدگان در استان های شمالی و جنوبی پرداختند.
وی اضافه کرد: این حرکت مردم البرز موجب شد تا نام استان البرز در گلستان، لرستان و خوزستان پرآوازه تر شود.
شهبازی ضمن تقدیر از مردم استان البرز اظهار داشت: البرز به عنوان استان معین شهرستان باوی در استان خوزستان بود، شب گذشته در تماسی که با استاندار خوزستان داشتم، با توجه به اینکه دیگر کارها را خودشان انجام می دهند و امکانات البرز بازگشت خواهد داشت.
وی ادامه داد: استان البرز به واسطه وجود 2 سد بزرگ و استراتژیک در معرض سیل نوروزی قرار داشت لیکن مدیریت شد و هم اکنون در سد امیر کبیر 60 میلیون متر مکعب و در سد طالقان 50 میلیون متر مکعب ظرفیت خالی وجود دارد.
استاندار البرز گفت: جریان سیلاب در استان البرز به خوبی مدیریت شد و موجب شد که در البرز با مشکل خاصی مواجه نشویم.
وی ادامه داد: البته رودخانه فصلی نیز مانند دلمبر و کردان نیز داشته ایم که دبی رودخانه کردان برای نخستین بار به 90 متر مکعب بر ثانیه رسیده بود که به منظور جلوگیری از وقوع حوادث در آینده باید آسیب شناسی هایی صورت گیرد.
شهبازی افزود: هم افزایی خوبی در استان بین تمامی مجموعه ها صورت گرفته بود، همه یک صدا که اکثریت نیز جوان بودند تا بحران در استان مدیریت و اقدامات خوبی نیز در خوزستان صورت گرفت.
وی با اشاره به نقش جوانان در مدیریت بحران اظهار داشت: نیاز است در حوزه جوانان برنامه ریزی صورت گیرد، که این برنامه ریزی باید برای تمامی اقشار جوان باشد و کار تیمی صورت گیرد تا وضعیت جوانان را در استان ساماندهی کنیم.
شهبازی گفت: اشتغال، مسکن و مسایلی که نیازهای جوانان است باید شناسایی و خواسته های جوانان بررسی شود، نیاز است در این حوزه برنامه ریزی نه تنها در کرج بلکه در تمامی شهرستان های استان صورت گیرد تا نیازهای جوانان به صورت دقیق بررسی و برای آنها برنامه ریزی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه موضوع اوقات فراعت یکی از مسایل جوانان با توجه به تعطیلات پیش روی است افزود: در برخی از نقاط استان مشکلات زیر ساختی داریم که نیاز است در خصوص ایجاد فرهنگسرا و مکان های ورزشی اقداماتی صورت گیرد.
استاندار البرز اضافه کرد: مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری و همه و همه یکی از خواسته هایشان این است که جوانان ما با نشاط باشند، به همین منظور باید روند فعالیت ها به گونه ای باشد که جوانانی شاداب داشته باشیم.
شهبازی گفت: باید فضای نشاط را در جامعه ایجاد کنیم تا جوانان ما در این فضا بتوانند استعدادهای خود را به نمایش بگذارند.
وی با بیان اینکه گستردگی جمعیت در البرز زیاد است افزود: شرکت های استارتاپی که در این حوزه خدماتی از سوی شهرداری در حال انجام است و باید گسترش یابد و در مجموع باید به سمتی برویم که خواسته جوانان است.
استاندار البرز اضافه کرد: انتظار ما از اداره کل ورزش و جوانان استان این است که فراخوانی را منتشر و از تمامی جوانان از هر قشری که هستند درخواست شود که در مکانی تعیین شده آمده و خواسته هایشان را بیان کنند.
شهبازی گفت: یکی دیگر از انتظارات ما این است که طرح های پژوهشی کاربردی را اجرا و نیاز سنجی کنیم که جوانان ما به کدام سمت می روند، اما برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که انحراف از آنها خیلی زیاد نباشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به جریان سازی دشمنان علیه سپاه پاسداران کرد و افزود: ملت ایران از زن و مرد، پیر و جوان با بر تن کردن لباس سپاه موج همدلی به نمایش گذاشت.
وی ادامه داد: در استان البرز اختلاف سلیقه هایی وجود دارد، اما این اختلاف سلیقه ها هیچ گاه سبب نشده تا در کارها خللی صورت گیرد و در سال 98 نیز نخواهیم داشت.
***ورزشگاه انقلاب کرج در نیمه اول امسال به بهره برداری می رسد
استاندار البرز با بیان اینکه نیاز است تا نسبت به راه اندازی خانه جوان در استان اقدام کرد اظهار داشت: طی تماسی که با وزیر ورزش و جوانان داشته ام، طی امروز و فردا ابلاغیه ای از سوی ایشان تنظیم و به پیمانکار دستور دادند که ورزشگاه 6 هزار نفری انقلاب کرج تا نیمه اول امسال به بهره برداری برسد.
شهبازی در ادامه با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر فرمول خوبی برای گردهم آوردن جوانان و بسیج آنان دارد گفت: اگر فرمول خاصی دارند به ما بگویند تا بتوانیم در تمامی مجموعه ها آن را به کار گیریم.
وی با بیان اینکه جوانان خواسته زیادی از ما ندارند خاطر نشان کرد: جوانان اوضاع امروز کشور و محدودیت هایی را که داریم به خوبی می دانند و انتظار زیادی از ما ندارند.
***اوقات فراغت جوانان ساماندهی شود
شهبازی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی و زمان اوقات فراغت جوانان و نوجوانان باید در نقاط محروم استان فرهنگسرا ها و مکان های ورزشی بتوانند به بهترین شکل از اوقات فراغت خود استفاده کنند.
وی راه اندازی شورای مشورتی جوانان را یکی از تقاضاهای جوانان عنوان کرد و افزود: این شورا در استان فعال شود، کرسی آزاد اندیشی که مبدع آن مقام معظم رهبری بوده است ایجاد تا جوانان ما بتوانند حرف هایشان را بزنند.
استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات در اسفند 98 در استان اشاره و گفت: نیاز است برای این انتخابات آماده و آن را تبدیل به یک فرصت نشاط آور که همه در آن مشارکت داشته باشند بکنیم.
شهبازی افزود: مشارکت مردمی در انتخابات پیشین خوب و در آخرین انتخابات در استان مشارکتی 73 درصدی داشته ایم، هدف ما این است که با ایجاد نشاط بار دیگر میزان مشارکت مردم را در این انتخابات افزایش دهیم.
وی ادامه داد: اداره کنندگان انتخابات در استان هیچ گونه سمت گیری ندارند و به دنبال این هستیم تا فضای استان را آماده تا هر کسی در چارچوب قانون در آن فعالیت و فضا را برای مشارکت حداکثری آماده کنند.
شهبازی گفت: جوانان نیز در این مرحله انتخاب و خودشان را در معرض انتخاب شدن قرار دهند.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.