به گزارش ایرنا، با اینکه نیازهای اولیه مردم سیل زده در خوراک ، رهایی از آبگرفتگی ها ، اسکان و پوشاک خلاصه می شود اما زدودن احساس ترس و ناامیدی از دل های غمگین کودکان آسیب دیده از این حادثه طبیعی از نگاه تیزبین ایرانیان نوعدوست دور نمانده است.
سیلابی که این روزها بخش هایی از کشور را درگیر کرده ، زن، مرد ، پیر و جوان را به تلاش وا داشته تا این بار نیز از آزمون بزرگ نوعدوستی و همتیاری سربلند بیرون بیایند.
این روزها گوشه گوشه ایران اسلامی از جمله استان البرز سرشار از مهر و محبت به هموطنان آسیب دیده از سیل است و هر کس به میزان توانایی خود برای کمک به این هموطنان ، آستین بالا زده است.
مردم از هر قشری، ورزشکاران، اصناف، کارمندان و کارگران در استان البرز هر کسی در بضاعت خودش به دنبال آن است که در این مشارکت عمومی سهمی داشته باشند.
با این حال پویش های مردمی در استان البرز رنگ و بویی متفاوت دارد که شاید بیشتر نیازهای سیل زدگان را مورد توجه قرار داده است.
توجه به احساسات پاک کودکان و نیازهای آنان و شاید وسایل بازی و عروسک های گمشده در میان امواج سیل از نکات قابل توجهی است که باید همت و زیرکی البرزی را تحسین کرد.
این روزها علاوه بر کمک های نقدی و غیر نقدی ، نیازهای روحی و روانی کودکان سیل زده از نگاه تیزبین پویش های مردمی البرز دورنمانده و بخشی از هدایا به جمع آوری کتاب و اسباب بازی برای این کودکان اختصاص یافته است.
کودکانی که در میان حسرت ، عروسک ها و اسباب بازی های خود را در امواج سیل گم کرده اند این روزها می رود تا با همت مردم البرز ، از هدایای کم نظیر و دوستان عروسکی جدید برخوردار شوند.
اگرچه کودکان سیل زده همدم شب هایشان را این روزها کنارشان ندارند لیکن این بار پویش مهربانی در پی آن است تا آروزهای کودکانه آنان را تامین کنند.
همزمان با سراسر کشور، طرح پویش مهربانی در استان البرز آغاز شده ، طرحی که در آن کودکان البرزی با اسباب بازی و کتاب به دست به یاری همسن های خود می شتابند.
مدیر کل کتابخانه های عمومی البرز به ایرنا گفت: پویش مهربانی، طرحی است به عنوان بهار مهربانی که به صورت سراسری در کتابخانه های عمومی سراسر کشور در حال انجام است.
احمد علی هراتی افزود: به همین منظور اداره کل کتابخانه های استان البرز نیز با هدف همدردی و کمک رسانی به کودکان مناطق سیل زده در حال کمک رسانی است.
وی اضافه کرد: هم اکنون کتابخانه های عمومی البرز به عنوان پایگاهی برای جمع آوری کتاب و اسباب بازی ویژه کودکان مناطق سیل زده خوزستان تبدیل شده است.
هراتی گفت: مردم استان می توانند با مراجعه به کتابخانه های عمومی، کتاب و اسباب بازی های قابل استفاده خود را اهدا تا از طریق کتابخانه های عمومی به دست کودکان در استان خوزستان برسد.
وی ادامه داد: پویش مجازی شاهنامه خوان برای کودکان سیل زده در فضای مجازی از دیگر اقداماتی است که در این پویش انجام شده است.
مدیر کل کتابخانه های عمومی البرز اظهار داشت: یک واحد کتابخانه سیار فروغ دانایی نیز یا یک هزار و 400 کتاب به مناطق سیل زده خوزستان اعزام تا این کتاب ها بین کودکان این مناطق توزیع شود.
هراتی گفت: در صورت، کتابخانه های سیار دیگری برای مناطق سیل زده خوزستان اعزام می شوند.
وی ادامه داد: موضوع دیگری که برای خدمات رسانی به مناطق سیل زده خوزستان از سوی کتابخانه های عمومی البرز در حال انجام است، استفاده از ظرفیت خیران است که در یک مورد 150 میلیون ریال اسباب بازی توسط یک خیر البرزی به کتابخانه های عمومی استان برای ارسال به مناطق سیل زده خوزستان اهدا شده است.
هراتی گفت: امداد رسانی و نوسازی نیاز امروز مناطق سیل زده است اما در کنار این امداد رسانی ها باید توجه ویژه ای به سرگرمی و شادی کودکان این مناطق داشته باشیم.
68 کتابخانه نهادی و مشارکتی در استان با 92 هزار نفر نیز عضو مشغول به فعالیت هستند.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.