مسعود مهران نیا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این نهضت را زمینه‌سازی انس با قرآن در کودکان و نوجوانان ، تلاش جهت فرهنگ‌سازی مناسب ، ارائه آموزش‌های لازم در چگونگی حفظ قرآن ، ایجاد انگیزه برای حفظ آیات و سوره‌های جزء 30 قرآن کرییم ذکر کرد.
وی با بیان اینکه این نهضت ملی از آغاز سال تحصیلی 98ـ97 در مدارس آغاز شده است، خاطرنشان کرد: 10 درصد دانش آموزان طی سال تحصیلی با اولویت دوره ابتدایی اول و دوم حافظ جزء 30 قرآن کریم در البرز شده‌اند.
وی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش، برای ترویج و فرهنگ‌سازی حفظ قرآن ، طرح ملی جزء 30 است که در این زمینه همت این نهاد مهم فرهنگی در کشور از جمله استان البرزبه کار گرفته‌ شده است.
وی اضافه کرد: حفظ قرآن بهترین فعالیت برای پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی است که همواره در مدرسه و خانه باید به آن نگاه ویژه و عمیقی شود.
مهران نیا یادآورشد: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی، مانوس شدن کودکان و نوجوانان با قرآن و سیره اهل بیت (ع) است.
وی عنوان کرد: 200 دانش آموز برتر فعال قرآنی نیز به مسابقات بین المللی قرآن کریم که هم اکنون در تهران در حال برگزاری است ،اعزام شدند.
وی ادامه داد: استان البرز9 دارالقرآن با یکصد مربی مجرب قرآنی دارد.
وی اظهار داشت : سال گذشته 50 هزار دانش آموز و فرهنگی البرزی در مسابقات قرآن ، عترت و نماز در مرحله آموزشگاهی شرکت کردندکه در سطح کشوری موفق به کسب هشت رتبه برتر در رشته های مختلف شدند.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.