مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با دستور استاندار محترم البرز و با توجه به رگبار متناوب باران و رعد و برق و احتمال رخداد تگرگ به ویژه در ارتفاعات از عصر و شب امروز 18 فروردین تا دوشنبه عصر 19 فرردین در منطقه البرز مرکزی، پیش بینی می شود، از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران استان انتظار می رود که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کنند.

به گزارش ایلنا، مهدی مهرور با اعلام این خبر گفت: با توجه به اخطاریه  اداره کل هواشناسی استان مبنی بر رگبار متناوب باران و رعد و برق و احتمال رخداد تگرگ به ویژه در ارتفاعات از عصر و شب امروز 18فروردین  تا دوشنبه عصر 19فروردین درمنطقه البرز مرکزی، پیش بینی می شود، از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران استان انتظار می‌رود که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کنند.

وی افزود: بنابراین با توجه به رفتار محلی و نقطه ای این سامانه آبگرفتگی معابر شهری و در ارتفاعات و جاده های کوهستانی سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، اختلال در تردد معابر شهری، ریزش سنگ مورد انتظار است.

 مهرور تصریح کرد: باید آمادگی اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی حفظ شود.

این مسئول اضافه کرد: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه‌های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولان محلی برای ساکنان مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه‌نشینان رودخانه‌ها از جمله الزامات است.

وی گفت: بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها تاکید می‌شود.

مهرور افزود: لایروبی قنوات، رودخانه‌ها، کانال‌ها، انهار و زیر پل‌ها و همچنین رفع آب‌گرفتگی معابر درون شهری و جاده های برون‌شهری مورد تاکید است.

وی خاطرنشان کرد: خودداری از سفرهای غیرضروری در جاده‌های کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و پیش بینی مکان‌های امن برای اسکان موقت(تا رفع شرایط اضطراری) ضرورت دارد.

مهرور در پایان ایجاد هماهنگی بین نیروی انتظامی، دستگاه‌های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردمی را از اهم امور دانست.

وی بر پیش‌بینی مکان‌های امن برای اسکان موقت(تا رفع شرایط اضطراری)، حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی، حفظ آمادگی شرکت‌های خدماتی (آب و فاضلاب شهری و روستایی؛ برق؛ گاز؛ تلفن‌همراه و ثابت؛ آب‌منطقه‌ای و برحضور فرمانداران و شهرداران در محل کار و حفظ آمادگی مدیریت بحران  شهرستان و شهرداری‌ها و بخشداران و دهیاران در روستاها تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.