فردین حکیمی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این روزها فصل مهاجرت برخی از گونه ها به تالاب صالحیه است و تالاب صالحیه را به عنوان استراحتگاه موقت خود تا اواخر اردیبهشت ماه انتخاب می کنند.
وی اضافه کرد: به جز فلامینگوها، پیشتر انواع اردک سان ها، باکلان بزرگ، پلارتوپ، حواصیل خاکستری، اردک سرسبز، حواصیل ارغوانی، نوک خنجری و آووست گونه های مهاجری هستند که به این تالاب مهاجرت کرده اند.
حکیمی با بیان اینکه پرندگان مهاجر و بومی نیستند، اظهار داشت: همچنین انواع مرغابی سان ها در تالاب حضور دارند که این تالاب در واقع به عنوان استراحتگاه موقت آنها است و اواخر اردیبهشت ماه معمولا به مقصد سیبری مهاجرت می کنند.
وی ادامه داد: امسال حدود 300 پرنده مهاجر آبزی شمارش شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه آبگیری تالاب در بازشهلی اخیرخوب بوده، جمعیت پرندگان نسبت به سال گذشته از وضعیت بهتری برخوردار است.
حکیمی با اشاره به اینکه عمق تالاب بیش از یک و نیم متر برآورد می شود گفت: پرندگانی مانند باکلان بزرگ در مناطقی که عمق آب بیش از یک متر باشد حضور دارند که امسال شاهد حضور این پرندگان در تالاب بوده ایم.
مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز افزود: هر ساله بیش از 75 گونه پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی به تالاب صالحیه می آیند و گونه های دیگری نیز اضافه می شوند.
6993/7414
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.