علی درویش پور روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: با برگزاری نشست های متعدد ستاد بحران استان البرز با حضور استاندار تمام تمهیدات لازم برای جلوگیری از حوادث پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: بارش های اخیر در استان البرز قابل توجه بوده و میانگین آن به 34.4 میلیمتر رسیده است.
درویش پور گفت: در نشست های ستاد بحران آمادگی 24 شبانه روزی فرمانداری ها، شهرداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها تا پایان این شرایط مورد تاکید قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: استقرار ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز در مناطق مختلف شهری و روستایی استان البرز، لایروبی و پاکسازی کامل مسیرهای روان آبها از دیگر اقدامات انجام شده دراین زمینه است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز اظهار داشت: همچنین تلاش شده تا به گزارشات اکتفا نشود و با بازدید های میدانی آخرین وضعیت مناطق شهری و روستایی از حیث آبگرفتگی و لایروبی مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: به جز محور کرج - چالوس تمام محورها باز است و این محور نیز با هدف پیشگیری از حوادث احتمالی ریزش سنگ و بهمن بسته است.
درویش پور تاکید کرد: جای نگرانی نیست از مسافران تقاضا می شود تا 48 ساعت آینده از سفرهای غیر ضروری خودداری و در بستر رودخانه ها توقف نداشته باشند.
وی از مردم و مسافران نوروزی در استان البرز خنواست تا اخطارها و هشدارهای هواشناسی را از طریق رسانه ها مورد توجه قرار دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز خاطرنشان کرد: براساس دستور استاندار البرز با هرنوع ساخت و ساز غیرمجاز در بستر رودخانه ها به جد برخورد می شود.
وی اظهار داشت: همچنین تیم های امدادی استان البرز برای کمک به سایر استان ها در مواقع اضطرار نیز آماده شده است.
درویش پور تاکید کرد: ایجاد امکانات و بسترهای اسکان موقت از تمهیدات ویژه ستاد نوروزی استان البرز برای مسافران نوروزی است که دراین زمینه تمام مراکز ورزشی، خانه معلم، مدارس آماده شده اند.
با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ورود و فعالیت سامانه بسیار قوی بارشی از شنبه ( 10فروردین ماه) تا سه شنبه ( 13 فروردین ماه) در استان البرز، پیش بینی بارش های شدید و رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات و دامنه ها و جاده های کوهستانی فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران استان البرز به حالت آماده باش درآمدند.
8029/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.