مرتضی جلالیان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به اینکه 17 تقاطع غیر همسطح در این منطقه واقع شده ، حفر چاه های جذبی برای هدایت آبهای سطحی و جلوگیری از سیلاب در مواقع بارندگی در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: حدود 22 نقطه در این منطقه شناسایی شده که سال آینده قرار است 22 حلقه چاه جذبی در این مناطق حفر شود تا به طور کامل آب های سطحی را به سفره های زیر زمینی هدایت کنیم.
«طرح حفاری چاه های جذبی برای جمع آوری آب های سطحی و سیلاب ها با استقبال شرکت آب منطقه ای استان البرز و دیگر دستگاه های اجرایی استان همراه شده است.»
«تقویت سفره های زیر زمینی و جلوگیری از هدر رفت سیلاب ها و آبگرفتگی معابر از مزایای حفاری چاه های جذبی اعلام شده است.»
جلالیان در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه ساماندهی طرح های ترافیکی ، فضای سبز و غیره در دستور کار است،گفت: احداث چهار پارک در منطقه 2 برای سال آینده خواهیم داشت.
وی افزود: برخورد با هرگونه ساخت و ساز بدون مجوز، غیرقانونی در منطقه در دستور کار قرار دارد و با عوامل مختلف در این زمینه برخوردهای قانونی صورت می گیرد.
این مسئول اظهارداشت: روز گذشته یک ساختمان غیر مجاز با زیربنای 250 متر مربع که درمجتمع حضرت ولی عصر (عج) کرج احداث شده بود با حکم دادستانی تخریب شد.
جلالیان افزود: همچنین از ادامه فعالیت برخی افراد که قبل از صدور پروانه ساختمانی اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده بودند، جلوگیری شد.
وی اظهار داشت: ساخت و سازهای شهری به صورت غیرقانونی و بدون نظارت کارشناسانه نه تنها سبب آسیب به سیما ومنظر شهری می‌شود بلکه چهره شهر، مبلمان شهری و روند شهرسازی را با مشکل مواجه می‌کند.
جلالیان تاکید کرد: جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز با تاکید بر قانون‌مداری در قالب اجرای طرح‌های پیشگیرانه انجام می‌شود، در واقع با هدف مقابله با ساخت و سازهای غیر‌مجاز، ماموران به طور مستمر و به صورت محسوس و نامحسوس در منطقه گشت‌‌زنی کرده و از هر‌گونه تخلف جلوگیری می‌کنند .
وی خواستار مشارکت بیشتر شهروندان به منظور کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز شد و افزود: شهروندان می‌توانند در راستای تحقق 'مسئولیت اجتماعی' بار دیگر مسئولان را در مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز که سلامت و امنیت مردم را به خطر می‌اندازد، یاری کنند .
جلالیان خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات شهروندان پاسخگویی به پیام‌‌های ثبت شده در سامانه 137 انجام می‌شود، صدور اخطار دوباره مبنی بر عدم مجوز ادامه فعالیت برای متخلفان صورت گرفته و پرونده افراد مذکور به کمیسیون ماده 100برای صدور رای ارسال شده است.
شهرداری منطقه 2 کرج حدود 150 هزار نفر جمعیت دارد.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.