رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: اعتبار هزار میلیارد تومانی در قالب بسته های تسهیلاتی 5 الی 6 درصدی با هدف رونق تولید به صاحبان صنایع استان البرز تعلق می گیرد.

به گزارش ایلنا، جهانگیر شاهمرادی با بیان اینکه سهم اعتبار این بسته ها در استان البرز هزار ملیارد تومان است در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: این بسته های تسهیلاتی 5 الی 6 درصدی طبق تبصره 18 میان تولیدکنندگان توزیع می شود.

شاهمرادی در ادامه با اشاره به اهمیت احیا کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل، بیان کرد: ارائه تسهیلات در سال 98 صرفا به تولیدکنندگانی تعلق خواهد گرفت که با تزریق سرمایه بتوان به بهبود شرایط آن ها کمک کرد.

وی با تأکید بر اهمیت تحقق شعار سال برای بهبود شرایط اقتصادی مردم، گفت: یکی از مهمترین راهکار هایی که می تواند به رونق تولید کمک کند افزایش بهره وری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز بیان کرد: همه اقشار عرصه تولید اعم از کارگر تا کار فرمایان باید به این درک برسند که تنها راه حل عبور از مشکلات سخت و بحران تزریق سرمایه نیست و در بسیاری از موارد نیازمند تغییر نگرش و طرز تفکر هستیم.

وی با بیان اینکه در بسیاری از شرایط افراد باید هشت ساعت کارکرد مفید داشته باشند تا با افزایش بهره وری همراه شویم، اظهار کرد: در این شرایط است که بقای تولید کننده تضمین خواهد شد و پرسنل واحدهای صنعتی و حتی دولتی باید این نوع تفکر را در دستور کار خود قرار دهند.

شاهمرادی در بخش دیگر با اشاره به اینکه در دنیا مرسوم است مشکلات حوزه صنعت با دخالت دولت ها مرتفع شود، تصریح کرد: وجود مشکلات این روزها می تواند فرصتی باشد تا اصلاحاتی در حوزه پرداخت مالیات و احتساب مالیات ارزش افزوده صورت گیرد.

وی ادامه داد: همچنین دولت می تواند با ایجاد تعامل میان بخش صنعت و تأمین اجتماعی باری سنگینی که تحریم ها و تغییر قیمت ارز بر دوش تولیدکنندگان گذاشته است را سبک تر کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یکی دیگر از مشکلات پیش روی صنعتگران را سرمایه در گردش برشمرد و افزود: همان تولیدکننده ای که سال گذشته با یک میلیارد تومان می توانست فعالیت خود را رونق دهد امسال برای انجام و توسعه فعالیت خود نیازمند دو تا سه برابر آن سرمایه است.

وی با اشاره به اینکه ارائه تسهیلات 18 درصد برای حوزه صنعت توجیهی ندارد، بیان کرد: با توجه به تمام مشکلاتی که در حوزه اقتصادی وجود دارد بازپرداخت تسهیلات 18 درصد برای این قشر مناسب نیست؛ باید برای صنعتگران تسهیلات ویژه قائل شویم تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

شاهمرادی با تأکید بر اینکه باید راهکار های عملی برای شعار سال داشته باشیم، بیان کرد: رونق تولید با توجه به فشار های متعددی که در حال حاضر برای حوزه صنعت و اقتصاد کشور به وجود آمده است باید اقدامات ویژه ای انجام شود و این امر مورد تأکید ما خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با توجه به تغییرات قیمت ارز شاهد این امر هستیم که قاچاق به حداقل رسیده است، چرا که پیش از این قاچاق برای وارد کنندگان به صرفه بود اما با این شرایط قیمت ارز واردات و قاچاق کاهش یافته و این امر یک امتیاز در این حوزه به شمار می آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: موضوع دیگری که در این شرایط باید مورد توجه قرار گیرد مباحث فرهنگی است که لازم است توسط رسانه ها انجام شود تا رقابت میان کالاهای خارجی کاهش یابد و استفاده از کالای ایرانی افتخار باشد.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از کالای خارجی در کشور کاهش یافته است، تصریح کرد: می توان با ارتقا و بهبود کیفیت تولیدات داخلی مصرف کالای خارجی را به صفر برسانیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.