به گزارش ایرنا، سردار کمال هادیانفر روز پنجشنبه در دربازدید از قرارگاه نوروزی پلیس راه استان البرز در آزاد راه تهران - کرج - قزوین افزود: در این مدت نیز بیش از یک هزارو 700 نفر مصدوم شدند که به مراکز درمانی انتقال یافتند.
وی اضافه کرد:طبق بیش بینی ها، نوروز امسال بیش از 10 درصد افزایش سفرهای برون شهری خواهیم داشت که مسئولیت پلیس دراین شرایط بیشتر خواهد بود.
هادیانفر خاطرنشان کرد: براساس آمارها 40 درصد از تصادفات رخ داده درجاده های کشور طی 72 ساعت گذشته واژگونی وسایل نقلیه و بیش از 20 درصد عدم کنترل وسیله نقلیه از سوی رانندگان و بقیه سایر موارد بوده است.
وی افزود: امسال با توجه به شرایط جوی نامساعد جوی در غرب، شرق و شمال کشور و لغزندگی جاده ها انتظار می رود رانندگان با احتیاط لازم حرکت کنند.
وی بیان داشت: مسافران حین سفر مدیریت زمان ، توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده از کمربند ایمنی توسط تمام سرنشینان خودرو را مدنظرقرارداده تا شاهد کاهش حوادث رانندگی درنوروز امسال باشیم.
رئیس پلیس راهور کشور گفت: همچنین درنوروز امسال بیش از 10 میلیون همیار پلیس درکشور با پلیس همکاری دارند که یکی از موثرترین عوامل در کاهش تصادفات و تخلفات رانندگی است.
هادیانفر ازهمیاران پلیس خواست تا در نقش یک همیار و پلیس یار در خانواده‌های خود عمل کرده و تخلفات رانندگی والدین و دیگر اقوام خود را با رعایت ادب و احترام به آنان گوشزد کنند.
وی هچنین به خانواده ها یادآورشد که از توصیه‌های فرزندان خود استقبال کنند چرا که رفتار والدین برای دانش آموزان و سایر فرزندان الگو است.
استان البرز دارای یک هزارو 450 کیلومتر آزادراه ، بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی است که 18 درصد ترافیک کشور مربوط به این استان است.
روزانه طور متوسط بیش از 250 هزار وسیله نقلیه از آزادرا هاو جاده کرج -چالوس در محدوده این استان عبور کرده که درروزهای تعطیل این رقم به چند برابر افزایش می یابد.
دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران امروزپنجشنبه به صورت سرزده از پایگاه های نوروزی پلیس راه ، هلال احمر و اورژانس استان البرز در آزاد راه تهران - کرج - قزوین بازدید کردند.
2098/6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.