حمید سلمانیان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از 25 اسفند امسال طرح نظارت ویژه بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان زنجان آغاز و تا 17 فروردین سال آینده با جدیت بیشتری ادامه خواهد داشت.
وی اظهار داشت: در محل پایانه مسافربری مرکز استان نیز با همکاری پلیس راه استان همه ناوگان حمل و نقل عمومی مورد بازدید قرار گرفته اند و مواردی که دارای مشکل بود به آنها برای رفع تذکر داده شد.
رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان اعلام کرد: مشکلاتی که خودروهای حمل و نقل عمومی در بازدید ها مشاهده شد نبود و یا نقص در اقلام جعبه کمک های اولیه، نبود کارت های مخصوص کپسول های آتش نشانی بود.
سلمانیان خاطرنشان کرد: برای مدیران شرکت های حمل و نقل مسافر و رانندگان این بخش با همکاری پلیس دوره آموزش بازآموزی قوانین راهنمایی و رانندگی با همکاری پلیس راه برگزار شد.
وی با بیان اینکه استان زنجان در حال حاضر جوانترین ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش مسافری را دارد، افزود: عمر این ناوگان نسبت به ماینگین کشوری کمتر از 10 سال و در وضعیت مطلوبی قرار داریم.
رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان، نبود کارواش، جایگاه سوخت گیری برای ناوگان مسافربری در محل پایانه را از مهترین مشکلات موجود در پایاه مسافربری مرکز استان برشمرد و گفت: نبود آسفالت مناسب در ترمینال از دیگر مواردی است که باید شهرداری با جدیت بیشتری نسبت به آسفالت ریزی در آن اقدام کند.
سلمانیان از نبود پایانه های مسافربری در شهرستان های سلطانیه، خرمدره، ماهنشان، طارم و ایجرود خبرداد و افزود: این مکان ها برای جابجایی مسافران باید با تلاش های پلیس راه، شهرداری و فرمانداران محقق شود که تاکنون اقدامی نشده است.
وی تاکید کرد: با نبود پایانه ای برای جابجایی مسافران بین شهری، خودروهای پلاک سفید اقدام به مسافرکشی می کنند که مشکلاتی برای حوزه حمل و نقل ایجاد کرده اند.
رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: تا زمانی که شهرداران، فرمانداران و پلیس راه های مرکز شهرستان های بیان شده اقدام به راه اندازی پایانه مسافربری نکنند روند جابجایی مسافر با خودروهای پلاک سفید به صورت غیرقانونی ادامه دار خواهد بود.
سلمانیان از شهروندان زنجانی در این استان خواست، در صورت مشاهده هرمشکلی در حوزه حمل و نقل مسافر و تخلف رانندگان موارد را با سامانه های 3000990091، 3000141 و 3000142 برای رسیدگی و پیگیری موضوع اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان با 40 شرکت فعال حمل و نقل مسافر دارای 157 دستگاه اتوبوس مسافربری است که از این تعداد 55 دستگاه وی آی پی است.
علاوه بر این 400 دستگاه سواری بین جاده ای در استان نیز مسافران را جابجا می کنند.
9505/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.