شهردار کرج، گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اولویت مدیریت شهری است.

به گزارش ایلنا، علی اصغر کمالی زاده، امروز در مراسم بهره برداری از فاز اول نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کرج گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل یکی از اهداف اصلی مدیریت شهری کرج است که خوشبختانه شاهد بهره برداری از فاز اول آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه سالهاست کمک دولت برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی قطع شده، افزود: تا هشت سال پیش ، دولت 82.5 درصد از اعتبار مورد نیاز برای خرید اتوبوس‌ها را دولت تقبل می کرد ولی این کمک دولتی در سال 89 قطع شد و از آن سال به بعد ناوگان اتوبوسرانی کرج  توسعه‌ای نداشت.

وی افزود: در طول این سالها تعداد زیادی اتوبوس به دلیل فرسوده شدن از محور خدمت رسانی خارج شده و اتوبوس ها از هزار دستگاه به 400 دستگاه رسید.

شهردار کرج، افزود: پیگیری های زیادی طی سال جاری برای خرید اوتوبوس صورت گرفت و بجز یک شرکت باقی شرکت ها ساخت اتوبوس را انجام نمی دادند.

کمالی زاده با اشاره به سفر خود و اعضای شورای اسلامی شهر کرج به سمنان به منظور انعقاد تفاهم نامه ای مبنی بر خرید 200 دستگاه اتوبوس، گفت: طبق این تفاهم نامه امروز موفق به تحویل 30 دستگاه اتوبوس در فاز اول این طرح شدیم.

وی افزود: این تعداد اتوبوس با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان با تامین از اعتبارات شهرداری کرج خریداری و وارد مدار خدمت رسانی به شهر و شهروندان شد.

این مسئول با اشاره به اینکه طبق سرانه و استاندارد ها باید هزار و 500 دستگاه اتوبوس در کرج داشته باشیم، اظهار کرد: این 30 دستگاه در خطوط پر تردد شهر فعالیت خواهند کرد تا طبق برنامه ریزی ها بتوانیم به تعداد این ناوگان اضافه کنیم.

کمالی زاده عنوان کرد: با توجه به اینکه کسانی که از اتوبوس استفاده می کنند قشر محروم هستند، هر اقدام برای توسعه و بازسازی اتوبوس ها به جلب رضایت این قشر کمک می کند.

شهردار کرج در تشریح مزیت اتوبوس های خریداری شده، عنوان کرد: این اتوبوس ها با بالا ترین کیفیت از بهترین برند ها خریداری شده و این قابلیت را دارند که معلولین هم به راحتی از آن استفاده کنند.

وی در پایان به برنامه سال آینده در خصوص توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: برنامه ما در سال آینده این است که بتوانیم با 300 میلیارد تومان اوراق، 200 دستگاه را به 300 دستگاه افزایش دهیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.