مهدی مهرور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی استان البرز، بررسی آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از ورود و فعالیت سامانه بارشی از فردا صبح جمعه 17اسفندماه جاری تا صبح شنبه به منطقه البرز مرکزی می باشد.
وی ادامه داد: پیامد آن در دشت البرز مرکزی بارش باران و رعد و برق ، بعضی ساعات بارش برف، وزش باد و در ارتفاعات و جاده های کوهستانی بارش متناوب برف خواهد بود.
مهرور گفت: با توجه به مقادیر بارش ها آب گرفتگی معابر شهری، و نیز در ارتفاعات و دامنه ها و جاده ها ی کوهستانی استان ریزش سنگ و سقوط بهمن مورد انتظار است.
مدیر کل مدیریت بحران از دستگاه های اجرایی و اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستانها در خواست کرد ضمن حضور در محل کار و حفظ آمادگی همچنین حضور در محل کار به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی تدابیر و تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.
وی افزود: اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولان محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها انجام پذیرد.
مهرور بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها توسط شهروندان تاکید کرد.
مدیرکل مدیریت بحران همچنین لایروبی قنوات، رودخانه ها، کانالها، انهار و زیر پلها، رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و برون شهری ، برخودداری از سفرهای غیرضروری درجادهای کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و به همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی توسط شهروندان را ضروری دانست.
مهروراضافه کرد: ایجاد هماهنگی بین نیروی انتظامی، دستگاههای امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردم، حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاههای امدادی، حفظ آمادگی شرکت های خدماتی (آب و فاضلاب شهری و روستایی، برق، گاز،تلفن همراه و ثابت، آب منطقه ای و حضور شهرداران در محل کار و حفظ آمادگی ستاد مدیریت بحران شهرداری ها ازدیگر اقداماتی است که باید دراین زمینه مورد توجه قرار گیرد.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.