روزنامه پیام زمان در ستون سرمقاله خود به نقل از ناهید حاجی خانی نوشته است: زنان ایران نیمی از جمعیت این سرزمین هستند که در نقش های مهمی چون مادری، تولید، توسعه، پرورش نسل نو و ساخت آینده فعالیت غیر قابل انکار دارند، اما این جمعیت زنده و پویا مطالبات مانده زیادی هم دارند که برای تحقق آن همچنان در تلاشند.
زنان و مادران ایرانی در همه عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی همواره ایفای نقش کرده اند و حضوری پررنگ در انواع مشارکت های مدنی داشته اند و بر این حضور نیز تاکید دارند.
در بخش دیگری از این مطلب نوشته شده: اما باید گفت که با همه توجهات که به نقش و جایگاه زنان در سال های بعد از انقلاب اسلامی شده است، اما به اذعان مسئولان ذیربط هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و همچنان زنان و دختران ایرانی به عنوان نیمی از جامعه فعال و پویا مطالبات به حقی دارند که جا دارد به آنها با اولویت های خاص پرداخته شود.
یکی از این مطالبات که شاید یکی از ده ها مطالبه بحق زنان ایرانی است، تصویب لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت است که در دولت نهم و دهم بحث و گفت وگوها در مورد آن آغاز شده، اما هنوز بعد از گذشت زمانی طولانی هنوز به تصویب نرسیده است و یک سال است که در قوه قضاییه به دلیل بررسی ها مانده است.
در بخش پایانی این مطلب آورده شده: امیدواریم با مفهوم سازی، الگو سازی، آسیب شناسی و سازماندهی در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بیش از پیش شاهد تحولات در امور مربوط به زنان و رسیدگی به مطالبات نیمی از مردم کشورمان باشیم.
روزنامه پیام آشنا به صاحب امتیازی موسسه همگامان اندیشه زمان و مدیر مسئولی محمود حیدری در استان البرز منتشر می شود.
7414/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.