به گزارش ایرنا، محمد جواد کولیوند اظهارداشت: بیانیه گام دوم انقلاب در راستای راهبردها و اهداف انقلاب اسلامی و به عنوان راهبردی برای گام دوم پس از 40 سال از پیروزی انقلاب و اقتدار جمهوری اسلامی است که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد.
وی جوان گرایی را از محورهای اصلی بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و یادآورشد: پس از 40 سال از عمر انقلاب اسلامی ایران، کشور باید به سمت اهداف بلند خود حرکت کند که در این راستا باید جوان گرایی به مرحله اجرا در آید.
وی خاطر نشان کرد: بدون شک مسئولان و مدیران اجرایی در طول 40 سال گذشته از تجربه های بسیاری برخوردار هستند که باید آن را به جوانان منتقل کنند.
این نماینده مجلس به مزیت هایی جوان گرایی پرداخت و اظهارداشت : نیروهای جوان باسوادتر از نسل گذشته و به دانش روز مسلط هستند و با انگیزه قوی و خستگی ناپذیری خود می توانند در راه رسیدن کشور به آرمان های بزرگ کمک کنند.
کولیوند تصریح کرد: ایران امروز در بسیاری از زمینه ها از ظرفیت های بالایی برخوردار است که این توانمندی با توجه به حضور دانشمندان جوان و جوان گرایی در کشور کسب شده است.
وی اضافه کرد: عدالت و مبارزه با ظلم در بیانیه رهبر فرزانه انقلاب از آرمان های انقلاب ذکر شده است چرا که تنها ایران به عنوان یک ابرقدرت توانست چهار دهه در مقابل آمریکا ایستادگی کند و همواره حامی مظلوم و دشمن متجاوز تلقی شود.
کولیوند بیان داشت: امام راحل (ره ) و مقام معظم رهبری، چراغ همیشه روشن فروزان عدالت هستند که همواره این چراغ را در کشور روشن نگاه داشتند.
وی گفت: اجرای عدالت از جمله مواردی است که در این زمینه، انقلاب اسلامی الگوی بسیاری از ملت ها است که همه مردم و مسئولان باید به آن اهتمام ورزند.
این نماینده مجلس تاکید کرد: بخاطر سیاه نمایی در فضای مجازی از مسائل کشور و تبلیغات گسترده و وسیعی که رسانه های معاند علیه انقلاب اسلامی دارند حتی خود ما که در کشور زندگی می کنیم، پیشرفت ها و نقاط مثبت را آنچنان که باید نمی بینیم و همیشه نگاهمان متوجه کمبودها و نقص هایی است که می تواند در هر کشوری وجود داشته باشد.

** * استفاده از ظرفیت های انقلاب
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت : بدون شک تاکنون از همه ظرفیت های انقلاب اسلامی بهره گیری لازم انجام نشده است و کشور باید به سمت رفع نواقص موجود حرکت کند.
محمود بهمنی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در سال 57 انقلابی جدید و نوپا بود که با راهبردی جدید و با تفکر برگرفته از مکتب اسلام ایجاد شد و با پشتوانه مردم تداوم یافت.
وی تصریح کرد: ایران با وجود فشارهای دشمن، جنگ تحمیلی، خیانت های منافقان، وجود گروه های تروریستی، فشارهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه در طول 40 سال، روز به روز قدرتمندتر از گذشته گام برداشته است.
بهمنی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به حرکت انقلاب با توجه به نیازهای روز دنیا تاکید کردند که بایدبه این موضوع اهتمام داشت.
وی بیان داشت: امروز جوانان باید به جایی برسند که در هیچ مساله ای از دنیا عقب نمانیم و به سمت قله های پیشرفت حرکت کنیم.
بهمنی یادآورشد: مقام معظم رهبری به استفاده از تکنولوژی و علم روز برای حفظ کشور تاکید دارند که باید با بهره گیری از این امر، با قدرت، انگیزه و برنامه ریزی بیشتر در راستای تقویت راهبردهای کشور حرکت کنیم.

*** مشارکت مردم در گام دوم انقلاب
نماینده مردم کرج، اشتهارد، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: محور منویات مقام معظم رهبری در بیانیه مهم گام دوم انقلاب، مشارکت مردم در جهت حل و فصل امور اقتصادی کشور است.
عزیز اکبریان خاطرنشان کرد: آنچه در انقلاب اسلامی و ایران به عنوان امتیاز عنوان می شود همان مشارکت مردم است که همه تهدیدهای پیش رو را به فرصت تبدیل می کند و تاکنون نیز موجب رقم خوردن کارها و خدمات کم نظیر در کشور شده است.
وی بیان داشت: انتخابات، مسایل اجتماعی و دفاع مقدس از جمله مواردی است که مردم با مسوولیت شناسی و احساس وظیفه نسبت به مسایل پیرامونی خود با آن برخورد کردند و امروز که کشور گرفتار بحران های اقتصادی است رفع آن نیز با استفاده از ظرفیت مردم محقق خواهد شد.
وی یادآورشد: رهبر معظم انقلاب با بیانیه گام دوم انقلاب که ریل گذاری در مسیر حرکت نظام جمهوری اسلامی است، افزون بر تعیین اهداف، رسیدن به هدف های عالیه نظام را نزدیک تر کرده اند.
وی گفت: توجه به نیروهای مومن انقلابی که باید میدان داری و پرچمداری حرکت کشور را در جهت اجرایی شدن گام دوم انقلاب در دست داشته باشند از دیگر نکات مهم این بیانیه تاریخی است.
وی تصریح کرد: عبور از فضای موجود و شفاف شدن افق نگاه ها در سراسر کشور، زدودن معایب دیوان سالاری و دست اندازهایی که روند پیشرفت در جهت نظام گفتمانی جهان اسلام را با کندی رو به رو کرده اند باید مورد توجه قرار گیرد.
این نماینده مجلس گفت: خالص سازی روند حرکت نظام در مسیر اسلامی و جلوگیری از نفوذ جریان های غیراسلامی از دیگر مسایل مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب هستند که باید به آنها توجه کرد.
اکبریان اضافه کرد: بیانیه گام دوم انقلاب بسیار واضح است و افق روشنی را برای نظام جمهوری اسلامی ایران در دهه های پیش رو ترسیم کرده که در کنار تحقق اهداف آرمانی، پیشرفت کشور را نیز در ابعاد مختلف میسر می سازد.
حضرت‌ آیت ‌الله خامنه ‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی 24 بهمن ماه سال جاری در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده ‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین فرمودند.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.