رضوان حکیم زاده روز شنبه درحاشیه بازدید از مدارس البرز به خبرنگار ایرنا گفت: با اینکه هر سال با برنامه ریزی واستفاده از راهکارهای مناسب کلاس های مدارس ابتدایی بدون معلم نمی ماند اما در سال های آتی با سیل عظیم بازنشستگی آموزگاران مواجه می شویم لذا نیاز به جذب نیروی جدید داریم.
وی با اشاره به اینکه حدود 180 هزار کلاس درس در دوره ابتدایی داریم، خاطرنشان کرد: در مدارس ابتدایی کشور هشت میلیون دانش آموز دوره ابتدایی و یک میلیون نو آموز تحصیل می کنند که مسئولیت آنان را 300 هزار آموزگار بر عهده دارند.
حکیم زاده گفت: 202 مدرسه فعال در استان های مختلف کشور تنها با یک دانش آموز اداره می شوند.
وی اضافه کرد: دسترسی به آموزش و عدالت آموزشی به ما اجازه نمی دهد که این مدارس را تعطیل کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش در دوره ابتدایی نیاز به جذب نیروی مرتبط دارد ، خاطرنشان کرد: سهیمیه جذب دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان نیز باید افزایش یابد تا جذب شدگان درچرخه فعالیتی مورد نیاز تعلیم و تربیت آموزش ببینند.
حکیم زاده تراکم دانش آموزی در کلاس های دوره ابتدایی را در مناطق پرجمعیت همانند استان البرز 30 نفر ذکر کرد وافزود:بر اساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، حداکثر تعداد دانش آموزان در یک کلاس باید 26 نفر باشد.
وی گفت : اکنون 49 هزار کلاس چند پایه در کشور داریم که معلمان با انگیزه و پرتلاش در این مدارس مشغول تدریس هستند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری ازسخنانش به اجرای موفقیت آمیز برخی طرح های آموزشی پرداخت و اظهارداشت: در طرح بازی – یادگیری که در یک هزار مدرسه و در 10 استان در سال تحصیلی 98-97اجرایی شده ، نتایج رضایت بخشی را در پی داشته است.
حکیم زاده بیان داشت: این طرح به دلیل ایجاد انگیزه و شور و نشاط اجتماعی در بین دانش آموزان در بسیاری از مدارس کشور به صورت داوطلبانه در حال اجرا است.
وی یادآور شد: برخی طرح ها مانند حذف تکلیف شب و مهارت آموزی به دلیل خلاقیت آفرینی در بین دانش آموزان و تلاش برای یادگیری آنان در کلاس درس با استقبال معلمان و والدین مواجه شده است.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش به دنبال تحقق ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین در عرصه تعلیم و تربیت است که در این راه به مشارکت مسئولان و اولیا نیاز دارد.
استان البرز 250 هزار دانش آموز ابتدایی دارد .
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.