مهدی مهرور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس اخطاریه اداره کل هواشناسی البرز، بررسی آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت این سامانه بارشی از امروز تا روز جمعه در البرز است .
وی ادامه داد: عمده بارش ها در بعضی ساعات به صورت برف، باران همراه با رعد و برق خواهد بود.
مهرور گفت: با توجه به مقادیر بارش ها آبگرفتگی معابر شهری، در ارتفاعات و دامنه ها وجاده های کوهستانی ریزش سنگ و سقوط بهمن مورد انتظار می باشد.
وی اضافه کرد:اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولان محلی برای ساکنان مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها انجام پذیرد.
مهرور بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها توسط شهروندان تاکید کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: لایروبی قنوات، رودخانه ها، کانالها، انهار و زیر پلها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و برون شهری ، برخودداری از سفرهای غیرضروری درجادهای کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و به همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی توسط شهروندان ضروری است.
وی، بر پیش بینی مکانهای امن برای اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری)، ایجاد هماهنگی فی ما بین نیروی انتظامی، دستگاههای امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردم، حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاههای امدادی، حفظ آمادگی شرکت های خدماتی (آب و فاضلاب شهری و روستایی؛ برق؛ گاز؛ تلفن همراه و ثابت؛ آب منطقه ای و حضور شهرداران در محل کار و حفظ آمادگی ستاد مدیریت بحران شهرداری ها تاکید کرد.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.