به گزارش ایرنا، فردین حکیمی روز دوشنبه در نشست شورای سیاستگذاری حفظ بیت المال و اراضی ملی و منابع طبیعی که در فرمانداری نظرآباد برگزار شد، افزود: آلودگی های زیست محیطی سبب شده ، شمار زیادی از پرندگان آبزی این تالاب را ترک کنند.
وی با بیان اینکه احیای تالاب ها و تامین حق آبه آنها یکی از اولویت های دولت و سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: تالاب صالحیه نقش موثری در کاهش ریزگرد و کنترل آلودگی هوای استان البرز دارد و احیای آن ضروری است.
حکیمی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که طی سال های گذشته، البرز با آن مواجه شده ایجاد شهرک های صنعتی بدون زیر ساخت بوده و همین امر سبب سرایت بخشی از آلودگی صنعت به تالاب صالحیه شده است.
وی با بیان اینکه مخالف توسعه صنعت و اشتغال زایی نیستیم اما این توسعه باید همراه و همگام با حفظ محیط زیست باشد، خاطر نشان کرد: هدایت فاضلاب غیر استاندارد از شهرک های صنعتی خصوصی به تالاب صالحیه بر مشکلات زیست محیطی استان افزوده و این موضوع در دستگاه قضایی مطرح و پیگیری لازم برای آن صورت گرفت.
حکیمی گفت: تامین حق آبه توسط آب منطقه ای، احیای مراتع و بیابان زدایی توسط منابع طبیعی و امور آبخیزداری از جمله اقدامات برای نجات تالاب صالحیه است.
وی ادامه داد: برای احیای هر چه بیشتر این تالاب نیازمند همکاری شهرک های صنعتی و استاندارد سازی پساب ها هستیم.
تالاب صالحیه به وسعت 10 هزار هکتار در استان های البرز و قزوین واقع شده است.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.