به گزارش ایرنا، هفته نامه سیاسی اجتماعی انتخاب البرز، در ستون سرمقاله خود به نقل از ولی الله صاحبکاری نوشته است: تحقیقات در زمینه علوم هسته ای باعث رشد همه جانبه کشور می شود، زیرا با وجود تصور عمومی، علوم هسته ای زمینه های کاری بسیار متنوع از جمله در کشاورزی، اصلاح بذرها و نباتات، دامپروری و دامداری، پزشکی و در زمینه درمان بسیاری از بیماری ها از طریق تولید رادیو داروها دارد.
اما آنچه باعث حرکت سریع جهان به سمت انرژی هسته ای شده است، بحران انرژی است، مساله بحران انرژی موضوعی است که کلیه کشورها از فقیر و غنی با آن درگیر هستند و بسیاری از معادلات جهانی اکنون تحت تاثیر بحران انرژی تغییر کرده است.
در بخش دیگری از این مطلب آورده شده است: به جرات می توان گفت بسیاری از جنگ ها و لشکر کشی ها و چنگ و دندان نشان دادن ها در دنیای امروز بر سر انرژی و در راس آن نفت است، این به دلیل تعیین کننده بودن نقش نفت به عنوان اولین منبع قوی انرژی است، کشوری که نفت دارد، تولید دارد و به تبع آن صادرات و رفاه دارد.
هم اکنون بسیاری از چاه های نفت عمر مفید خود را پشت سر گذاشته اند و به کمک تزریق گاز به این چاه ها است گه به حیات خود ادامه می دهند.
در ادامه این مطلب آورده شده است: بر این اساس عقل سلیم بشری ناگزیر است منبعی جایگزین برای نفت بیابد، در این بخش انرژی های نو زیادی معرفی شده اند، از قبیل انرژی خورشیدی، انرژی باد، انرژی آب دریاها، انرژی گرمایی و سوخت هیدروژنی.
در بخش پایانی نویسنده این مطلب به شرایط انرژی های جایگزین نفت پرداخته است.
هفته نامه سیاسی اجتماعی انتخاب البرز، به سردبیری ابراهیم نوروزی فر در استان البرز منتشر می شود.
7414/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.