به گزارش ایرنا، عزیزاله شهبازی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری سه شنبه بدون خودرو که از محل استانداری البرز برگزار شد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به تاثیراتی که شهرداری کرج بر روی ساختارهای شهری و اجتماعی دارد، با شهرداری صحبت هایی خواهد شد تا در پارک های عمومی شهر مسیرهایی مخصوص برای تردد دوچرخه سواران در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه امروز دستورات لازم در این زمینه داده خواهد شد، خاطرنشان کرد: البرز در رشته های مختلف ورزشی فعال است، که تحت عنوان سه شنبه های بدون خودرو یعنی بدون دود و آلودگی در این استان و شهرستان کرج است.
شهبازی با اشاره به اینکه عقل سالم در بدن سالم است افزود: سه شنبه های بدون خودرو در کرج و دیگر شهرستان های استان با حضور جمع زیادی از دو چرخه سواران، سازمان ها و ارگان های دولتی برگزار که در این بین مردم نیز حضور دارند.
وی اضافه کرد: فرهنگ استفاده از دوچرخه در این استان به خوبی جا افتاده و توصیه ما در حوزه ورزش این است که با توجه به لزوم رعایت مسایل محیط زیستی، آلودگی هوا و وارونگی و تاثیراتی که آلودگی ناشی از دود خودروها، موتورها دیگر وسایط نقلیه بر سلامتی شهروندان دارد، می طلبد که وسایل حمل و نقل عمومی در استان گسترش داده شود.
شهبازی گفت: در بحث مترو ، وسایل حمل و نقل عمومی و سیستم تاکسیرانی در کلان‌شهری مانند کرج نیاز است تا ساماندهی شود.
استاندار البرز با بیان اینکه برای گسترش فرهنگ دوچرخه سواری و ارتقا زیر ساخت های ورزشی در استان تعامل خوبی با ورزش و جوانان البرز برقرار است خاطرنشان کرد: برای توسعه هوای پاک می طلبد که در گسترش و تعمیم ورزش های همگانی از جمله دوچرخه سواری اقدامات بیشتری صورت گیرد، که این آمادگی وجود دارد تا در کنار ورزش و جوانان به توسعه این ورزش بپردازیم.
شهبازی افزود: همچنین این آمادگی وجود دارد تا در کنار دیگر ارگان ها از جمله شهرداری براساس برنامه هایی که تعریف می شود نسبت به تعمیم هر چه بیشتر این رشته ورزشی اقدام شود.
7414/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.