به گزارش ایرنا، سالار قاسمی روز دوشنبه در کارگروه عمران آموزش و پرورش البرز اظهار داشت : رعایت نکات امنیتی و ایمنی ساخت فضاهای آموزشی و دقت نظر در این مقوله از نکات با اهمیتی است که باید به آن توجه کرد.
وی تصریح کرد: ساخت مدارس و فضاهای ورزشی استاندارد و مقاوم از دغدغه های آموزش و پرورش است که نباید از آن غفلت کرد.
وی بیان داشت: این موضوع مهم همواره می بایست مورد توجه اداره کل نوسازی و کارشناسان آموزش و پرورش قرار گیرد زیرا ایمنی و سلامت دانش آموزان را در پی دارد.
وی در ادامه به سفر دور جدید ریاست جمهوری اشاره کرد و یادآور شد: برای این امر می بایست از هم اکنون برنامه ریزی کنیم و پروژه های ملی و استان را پیش بینی کرده تا بتوانیم بخوبی از نیازها و تخصیص اعتبار به آموزش و پرورش استان دفاع کنیم.
قاسمی عنوان کرد: آموزش و پرورش استان نیاز به یک سند جامع فضاهای موجود دارد که ضرورت دارد معاونت توسعه و پشتیبانی به همراه معاونت برنامه ریزی استانداری و اداره کل نوسازی مدارس استان نسبت به این موضوع اهتمام ورزند.
وی تاکید کرد: این سند به ما کمک می کند تا برنامه ریزی دقیق تری برای آینده استان داشته باشیم تا براساس موالید و تراکم جمعیت در مناطق مختلف استان، مدارس احداث جدید احداث شود.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز نیز در این نشست به بیان مصوبات قبل کارگروه پرداخت و خاطرنشان کرد: ضرورت دارد با توجه به قرار گرفتن در فصل سرما برنامه ریزی ویژه ای نسیت به سیستم گرمایشی مدارس البرزداشته باشیم.
وی تصریح کرد: لازم است این برنامه ریزی دقیق توسط کارشناسان مناطق احصا و با همکاری اداره کل نوسازی مدارس پیگیری و با توجه به اولویت، اصلاح شود.
مدیر کل نوسازی استان البرز هم در این کارگروه گفت: بودجه های خوبی برای ساخت و تجهیز مدارس به استان اختصاص یافته است تا پروژه های نیمه تمام و ناقص آموزشی دراستان تکمیل شود.
محمد دلاوریان یادآور شد: ضرورت دارد اطلاع رسانی لازم در خصوص کاهش مصرف سوخت و انرژی و رعایت الگوی مصرف در مدارس البرز اهتمام بیشتری انجام شود تا بتوان از قانون معافیت پرداخت مدارس بهره برداری کرد.
وی اظهار داشت: در صورت برخورد با مشکل سیستم گرمایشی در مدارس ، مدیران به نوسازی اطلاع رسانی کنند تا کارشناسان در اولین فرصت نسبت به رفع آن اقدام کنند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.